هیات پارلمانی ایران به اکوادور می‌رود

هیات پارلمانی ایران به منظور شرکت در یکصد و بیست و هشتمین اجلاس مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) هفته اول فروردین ۹۲ به ریاست موید حسینی صدر به کیتو پایتخت اکوادور می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در یکصد و بیست و هشتمین اجلاس مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) که طی روز‌های دوم تا هفتم فروردین ماه 1392 در کیتو پایتخت اکوادور برگزار خواهد شد، آخر هفته جاری به این کشور عزیمت می‌کنند.

لازم به ذکر است که در اجلاس بهاره کیتو موضوعاتی همچون اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز جهان جهان در مجمع عمومی و سه موضوع " نقش پارلمان‌ها در محافظت از جان غیر‌نظامیان موسوم به حمایت، تجارت عادلانه و سازو‌کار‌های نو‌آورانه برای نیل به هدف توسعه پایدار" و همچنین " نقش رسانه‌ها از جمله رسانه‌های اجتماعی در افزایش مشارکت شهروندان و ارتقای دموکراسی" در قالب سه کمیته مطالعاتی تخصصی مورد بحث و بررسی نمایندگان مجالس بیش از 120 کشور قرار خواهد گرفت.

در اجلاس کیتو همچنین مسائل مبتلا به زنان و کودکان در قالب موضوع " منع خشونت علیه زنان و کودکان در نشست یک‌روزه‌ نمایندگاه زن مجالس جهان مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این در اجلاس کیتو چند میز‌گرد و کار‌گروه تخصصی در خصوص موضوعاتی همچون مواد مخدر، امور جوانان، حقوق کودکان معلول و حسن زمامداری برگزار خواهد شد.

یک ماده اضطراری نیز که مربوط به یک رویداد مهم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روز جهان باشد، پس از تصویب در دستور کار این اجلاس قرار خواهد گرفت که به نظر می‌رسد تحولات مهم دنیای عرب و جهان اسلام به ویژه تخریب مواریث فرهنگی قدس شریف از سوی رژیم صهیونیستی در کانون مباحث مربوط به ماده اضطراری مجمع 128 بین‌المجالس باشد.

گفتنی است که سرپرست هیات پارلمانی اعزامی به اکوادور را موید حسینی صدر، دبیر کل گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد و مقداد نجف‌نژاد، نایب رئیس شورای بین‌المجالس، هدایت‌الله میر‌مراد‌زهی، بهروز نعمتی و حلیمه عالی سایر اعضای هیات اعزامی را تشکیل می‌دهند.

اتحادیه بین‌المجالس جهانی یک سازمان مهم غیر دولتی است که بیش از 160 کشور جهان در آن عضویت دارند و مقر این اتحادیه در ژنو سوئیس قرار دارد که گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اعضای فعال این اتحادیه است.

پایان پیام/

 

کد خبر 239029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha