اجرای 1392 نمایش با کاروان راهیان نور/ اجرای گروه موسیقی لیان در تهران

همزمان با ایام نوروز در استان های آذربایجان غربی،کردستان،خوزستان، ایلام و کرمانشاه در طرح نمایشی « مرزهای افتخار»با کاروان راهیان نور 1392 نمایش به اجرا می رود.

با اجرای 1392 نمایش در 5 استان مرزی درگیر جنگ در نوروز/به گزارش خبرنگار شبستان، نشست تشریح ویژه برنامه های نوروز معاونت هنری پیش از ظهر امروز دوشنبه 28 اسفند با حضور اصغر امیرنیا، سرپرست دفتر هنرهای تجسمی، جلالی، دبیر ویژه‌برنامه‌های نوروزی معاونت هنری و نوشین مسئول طرح مرزهای افتخار در معاونت هنری برگزار شد.

 

 

 در ابتدای این نشست اصغر امیرنیا، سرپرست دفتر هنرهای تجسمی با بیان اینکه نوروز جشن ایرانیان از دیرباز پرشکوه‌ترین جشن‌ها در دنیا بوده است، گفت: 36 کشور در دنیا جشن نوروز دارند که از این تعداد 14 کشور تعطیلات نوروز از یک تا 8 روز دارند. جشن‌ها  نشان دهنده هویت ملی هر ملتی‌ است، در فرهنگ شیعی معتقدند ظهور امام زمان در نوروز  اتفاق خواهد  افتاد بر همین اساس نوروز هم از نظر اسلامی و هم ایرانی برای ما مهم است.

 

وی افزود: معاونت هنری معتقد است نوروز بهترین زمان  برای سروسامان دادن به برنامه های هنری است، نوروز  امسال، نوروز پرباری در  اجرای برنامه‌های تجسمی، موسیقی و نمایشی  در این معاونت است.

 

وی با بیان اینکه برنامه نمایشی در سه سطح  خیابانی، صحنه ای و تئاتر راهیان نور  اجرا می شون، اظهار داشت: برنامه های تئاتر خیابانی در بوستان های و پارک های تهران و تئاتر راهیان نور همراه با زوار راهیان نور در تمامی استان‌های درگیر جنگ از  اول تا 14 فروردین  و نمایش های صحنه‌ای به صورت موزیکال  و عروسکی اجرا خواهند شد.

 

سرپرست دفتر امور تجسمی همچنین درباره ویژه برنامه های تجسمی نوروز خاطر نشان کرد: ویژه‌برنامه‌های تجسمی همزمان در 95 شهرستان از 20 استان   کشور اجرا خواهند شد. همچنین در موزه هنرهای معاصر در ایام نوروز به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس مدرسه هنرهای زیبا  نمایشگاهی برپا خواهد شد.

 

برپایی نمایشگاه‌های عکس، پوستر، خوشنویسی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی  و برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر قرآنی به مناسبت ایام فاطمیه ، چاپ بروشور گزیده  سخنان مقام معظم رهبری درباره هنرهای تجسمی از جمله وِیژه برنامه های تجسمی بود که امیر نیا به آنها اشاره کرد.

 

 

امیر نیا همچنین درباره ویژه  برنامه های نوروی در بخش موسیقی اظهار داشت:  امسال در سه روز اول برنامه  نوروز برنامه های شاد موسیقی در 6 نقطه شهر تهران از جمله میدان آزادی، نیاوران، میدان امام حسین، پارک لاله، خانه هنرمندان، تئاتر شهر،  از سوی گروه‌های موسیقی، قشقایی ، بختیاری، کردی، قوچانی، خوزستانی، مازندرانی اجرا خواهد شد و در مجموعه فرهنگی آزادی، رودکی و تالار وحدت نیز گروههای موسیقی لیان، گیلکی، قشقایی، بختیاری و مازندرانی  کنسرت خواهند داد.

 

جلالی، دبیر اجرایی ویژه برنامه های نوروز معاونت هنری نیز گفت: معاونت هنری در راستای فرهنگ ایران و اسلامی در نوروز ویژه برنامه هایی را برای خلق شادی  اجرا می کند همچنین این معاونت برای ایام فاطمیه  نیز برنامه هایی را تدارک دیده است.

 

جلالی افزود:  معاونت هنری روه های موسیقی همه اقوام ایرانی را هماهنگ کرده است که وِیژه برنامه نوروزی خود را در تهران اجرا کند. این برنامه‌ها به دو صورت میدانی و صحنه‌ای از سوی گروه‌های موسیسقی محلی  اجرا خواهنذد شد.

 

نوشین، دبیر بخش راهیان نور نیز گفت: در سال 92 ، 1392 نمایش در 45 نقطه  پنج استان مرزنشین آذربایجان غربی، خوزستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه با عنوان «مرزهای افتخار»اجرا خواهد شد. امسال از تهران  گروهای نمایشی برای اجرای این برنامه استفاده نشده است و از ظرفیت استان‌های میزبان استفاده  خواهد شد.

 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 239028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha