پیشرفت فیزیکی 95 درصدی تالار قرآن همدان

شهردار همدان با بیان اینکه بزرگترین تالار قرآن غرب کشور در همدان در حال ساخت است، از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی این مجموعه عظیم فرهنگی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، مسعود عسگریان، شهردار همدان، عصر گذشته (27 اسفند) در همایش شهرداران استان همدان در سالن شهدای استانداری همدان گفت: ستاد تسهیلاتی نوروز 92 در راستای کاهش بار ترافیکی از شهرداری مرکزی به سایت جدید فرهنگی و اجتماعی عین القضات انتقال یافت.

 

 وی با اشاره به برنامه های شهرداری همدان برای نوروز 92 ، برگزاری جنگ های شادی تا 5 فروردین، آذین بندی، گلکاری، نصب تابلو علائم شهری جدید و جمع آوری تابلوهای فرسوده را از جمله برنامه های شهرداری همدان در این حیطه عنوان کرد.

 

 وی با اشاره به چیدمان سفره هفت سین در برخی نقاظ شهر، تصریح کرد: کشیک های ایام نوروزی در مجموعه شهرداری، مناطق و سازمان ها پاسخگوی مراجعان هستند.

 

 شهردار همدان به اکیپ های امانی در مباحث آسفالت و تعمیر اسفالت معابر در ایام تعطیلات نوروزی اشاره و گفت: نورپردازی و تامین روشنایی مراکز اقامتی و تفریحی نیز انجام می شود.

 

 عسگریان با تاکید براینکه در بحث حمل و نقل شهری، سرویس های ویژه اتوبوسرانی و تاکسیرانی برقرار است، گفت: کشیک ایام نوروزی در مجموعه شهرداری و مناطق و نیز سازمانها پاسخگوی مراجعین هستند.

 

 وی با اشاره به فعالیت اکیپ های امانی در بحث آسفالت و تعمیر آسفالت در ایام تعطیلات نوروز تصریح کرد: به جهت بارندگی های اخیر کار به مقداری انجام می شود ولی بازسازی و تعمیر در ایام نوروز انجام می شود.

 

 وی با اشاره نورپردازی و تامین روشنایی مراکز اقامتی و تریحی توسط دوستان، اظهار داشت: سرویس های بهداشتی در سطح شهر، پارکها و میادین بازسازی می شوند.

 

 شهردار همدان به استقرار چندین دستگاه سرویس بهداشتی به صورت سیار در برخی نقاط شهر اشاره و گفت: به علت تردد بیش از حد در شهر این موضوع یکی از آیتم های خدماتی است.

 

 عسگریان با اشاره به پروژه های عمرانی سال 91 گفت: علی رغم تغییرات و نوسانات قیمت های مجموعه کالاهای مورد نیاز برای پروژه های عمرانی خوشبختانه این پروژه ها با قوت در حال انجام است.

 وی با تاکیدبراینکه شهروندان شاهد پیش رفتن پروژه های عمرانی شهرداری همدان با روال مثبت هستند، تصریح کرد: شهروندان می توانند به صورت روزمره پیشرفت کار را مشاهده کنند.

 

 و ی با بیان اینکه عمده کارهای خرد در مناطق سازمانها به اتمام رسیده است، اظهار داشت: برخی پروژه های شهرداری، بحث تملک املاک واقع در مسیر است که شاید مردم زیاد این موارد را لمس نکنند اما واقعیتی است که بیش از 10 الی 12 درصد بودجه شهرداری صرف تملک شده است.

 

 شهردار همدان گفت: در سال 91 قریب به حدود 150 میلیارد ریال املاک واقع در مسیر تملک شده که 50 میلیارد ریال آن تملک املاک واقع در محل اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان بار است.

 

 عسگریان اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه های مهم و مؤثر دیگر شهرداری همدان ساماندهی ورودی شهر است که از مسیر جاده تهران اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

 

 وی در خصوص بودجه سال 91  گفت: این بودجه تا پایان سال 91 به صورت 100 درصد محقق خواهد شد و تا این تاریخ نیز نزدیک به 83 درصد آن محقق شده است.

 

 وی با اشاره به مطالبات یارانه بافت فرسوده، اضافه کرد: از سال 89 تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان یارانه بافت فرسوده را که حدود سه و نیم میلیارد تومان است به شهرداری پرداخت نکرده و ما را با مشکل مواجه ساخته است.

شهردار همدان گفت: شهرداری همدان این آمادگی را دارد که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر بابت این مطالبات از املاک در اختیار این اداره کل به عنوان بازدریافت عوارض تحویل بگیریم که تا به امروز محقق نشده است.

عسگریان افزود: این مبلغ با بازسازی بافت‌های فرسوده جدید هر روزه در حال افزایش است اما اداره کل راه و شهرسازی تعهدات خود را تا به امروز انجام نداده است، البته مکاتباتی با مدیرکل این اداره انجام داده‌ایم که بتواند مجوز راه‌اندازی اراضی مورد نیاز شهرداری را بگیرد و به عنوان بازپرداخت بدهی‌های خود در اختیار شهرداری قرار دهد.
 

و ی با تأکید بر اینکه پیشرفت اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح همدان کاملاً متناسب با زمان‌بندی اعلام شده و تعهدات پیمانکار است، تصریح کرد: در خصوص پارکینگ‌های عمومی باید گفت که ساخت پارکینگ عمومی واقع در بازار مظفریه مقابل حمام قلعه با ظرفیت حدود 200 خودرو به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین پارکینگ احداثی در محوطه کولانج با ظرفیت حدود 500 خودرو از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و در زمان مقرر به بهره‌برداری می رسد.
 

 وی به پروژه بزرگ تالار قرآن اشاره کرد و گفت: در خصوص مالکیت زمین این پروژه مشکلی وجود ندارد و مشکل این پروژه پوشش گنبد می‌باشد که قرار است موافقت‌نامه‌ای مبادله شود که 30 میلیارد ریال برای این مهم اختصاص یابد.

شهردار همدان گفت: در حال حاضر طبقه اول و همکف و همچنین 6 سالن از هشت سالن پروژه تالار قرآن همدان بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل سقف این پروژه هزینه کلانی در بردارد، تصریح کرد: 85 تا 90 درصد این هزینه مربوط به هزینه خرید است که بالغ بر 90 درصد آن هم خرید خارجی است.
 

 پایان پیام/

کد خبر 239009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha