ثبت 50 استاندارد ملی در استان همدان

مدیر کل اداره استاندارد استان با بیان اینکه استان همدان در ثبت استانداردهای ملی جزء استان های پیشرو بوده است، از ثبت 50 استاندارد ملی در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، فرهاد تیموری، مدیر کل اداره استاندارد استان همدان، عصر گذشته (28 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دستگاه هایی که در تولید ملی می تواند تعیین کننده زیرساخت های لازم باشد، سازمان استاندارد است.

 

 وی با بیان اینکه برای تولیدی باکیفیت و در چارچوب قانون باید به تدوین استانداردها رجوع نمود، اضافه کرد: تدوین استاندارد همان قانون گذاری در راستای حمایت از تولید ملی و تولیدی باکیفیت و مرغوب است.

 

 وی با اشاره به تدوین بیش از 2 هزار و 300 استاندارد ملی در سطح کشور طی سال جاری، تصریح کرد: استان همدان طی سال جاری بیش از 100 مورد پیشنهاد برای استاندارد ملی داشت که 48 مورد آن مورد ثبت نهایی قرار گرفت.

 

 مدیر کل اداره استاندارد استان همدان گفت: این تعداد ثبت نهایی در استان همدان موجب شد رکوردی برای اولین بار در طول عمر تشکیل سازمان استاندارد در استان زده شود.

 

 تیموری با اشاره به اینکه در طول سال جاری 50 استاندارد ولی مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفت، اضافه کرد: این تعداد نیز به عنوان استاندارد ملی ثبت، دارای شماره و چاپ می شوند.

 

 وی با بیان اینکه طی سال جاری 86 فقره پروانه استاندارد و 25 فقره مجوز در استان صادر شده است، تصریح کرد: طی سال جاری 180 مورد بازرسی و مشاوره از واحدهای تولیدی در استان صورت گرفته است.

 

 وی با اشاره به آموزش مدیران کنترل کیفیت در قالب بیش از یک هزار و 120 نفر ساعت طی سال جاری اظهار داشت: بیش از یک هزار و 620 مورو فاکتور آزمون طی سال جاری در استان انجام شده است.

 

 مدیر کل اداره استاندارد استان همدان گفت: طی سال جاری 579 مورد بازرسی واحدهای تولیدی تحت پوشش سازمان استاندارد صورت گرفت که 183 مورد تمدید پروانه، 3 مورد تعلیق پروانه، 39 مورد ابطال پروانه، 204 مورد تذکر و خطا و 5 مورد معرفی به دادگاه انجام گرفته است.

 

 تیموری با بیان اینکه برای اولین بار صادرات نیازمند به گواهی نامه مورد بررسی قرار گرفته اند، اضافه کرد: در سال جاری 984 مورد بازرسی و نمونه برداری از کالاهای وارداتی استان صورت گرفت که 983 مورد آن گواهی نامه صادراتی دریافت کردند.

 

 وی، میزان صادرات استان را 5/335 تن با ارزش ریالی 51 میلیون دلار طی سال جاری عنوان نمود و تصریح کرد: در دنیای امروز برای داشتن کشوری توسعه یافته، باید استانداردها برای هر کالایی تعریف و مشخص شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 239005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha