فولاد خوزستان از سال 92 وارد عرصه فعالیت های معدنی می شود

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، از سرمایه گذاری های این شرکت در حوزه معادن از سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، عبدالمجید شریفی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، با بیان این مطلب گفت: با کاهش سهام دولت در شرکت فولاد خوزستان به کمتر از 50 درصد در آینده نزدیک، ورود به عرصه فعالیت های معدنی توسط این شرکت آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه این شرکت سرمایه گذاری در معادن سنگ آهن، واحدهای تغلیظ و کنسانتره سازی را از سال آینده آغاز می کند، افزود: با تشکیل هلدینگ ساخت کالاهای معدنی و صنایع معدنی که متشکل از شرکت های فولادی، معدنی و واحدهای وابسته به صنعت فولاد است، شاهد شکوفایی در زمینه داخلی سازی قطعات و تجهیزات مهم صنعتی و معدنی خواهیم بود.

 

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، خاطر نشان کرد: داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی را باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که دارای توجیه اقتصادی باشد و با ساخت قطعه ای در یک شرکت، تجربه آن منتقل شود.

 

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این هلدینگ علاوه بر انتقال تجارب و دانش فنی به دیگر شرکت ها و جلوگیری از دوباره کاری، برای تجاری سازی آنها نیز اقدام می شود، تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان تاکنون بیش از 8 هزار قطعه از قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد را بومی سازی کرده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 238999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha