دلفارد؛ بهشت جاذبه های طبیعی جیرفت

روستای ییلاقی دلفارد، در شمال غربی شهر جیرفت با طبیعتی بی نظیر و آبشارهای متعدد، منطقه ای زیبا برای گذران تعطیلات نوروز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جنوب کرمان از گردنه های دهبکری و سربیژن تا دشت‌های جازموریان در رودبار و کشیت در قلعه گنج و  دشت های منوجان در هر منطقه ای به تناسب آب و هوای همان‌جا، طبیعت زیبا و مناطق گردشگری منحصر به فردی دارد.

 

روستای دلفارد در 25 کیلومتری شهر جیرفت و در محور جیرفت- بافت یکی از این جاذبه های گردشگری است؛ روستایی ییلاقی که در دو طرف دره های زیبا و سرسبز و محل تلاقی دو هوای سرد و گرم واقع شده است و وجود درختان و میوه های سردسیری و گرمسیری در کنار هم به جاذبه باغ های این روستا افزوده است.

 

 دلفارد، علیرغم فاصله کمی که از شهر گرمسیری جیرفت دارد آب و هوایی خنک و دلچسب دارد و هر روز و هر هفته میزبان خیل مسافرانی است که تعطیلات را به شوق سایه سار درختان چنار و خنکای آبشارهای معروف " دخترکش" به آنجا می روند.

 

هر چند این روستا از معرفی اش به نام روستای هدف گردشگری تا حالا سودی نبرده است؛ اما بخش خصوصی امکانات حداقلی را برای مسافران مهیا کرده است که مشرف به رودخانه و منظره های بدیع این روستای مدیترانه ای است.

 

 این روستا به سرزمین آبشارها نیز معروف است، آبشارهایی متوالی که هر کدام بالادست دیگری است و حوضچه های آبریز آن ها به "گُلم های دختر کش" معروف هستند.

 
 پایان پیام/
 

کد خبر 238963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha