تشکیل  اتحادیه از سوی مساجد و کارکنان موسسه های دینی الجزایر

برای نخستین بار در تاریخ الجزایر، ائمه مساجد و کارکنان موسسه های دینی این کشور از تشکیل اتحادیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، ائمه مساجد و کارکنان موسسه های دینی این کشور روز جمعه با صدور بیانیه ای، اعلام کردند که شورای هماهنگی ملی ائمه مساجد و کارکنان امور دینی الجزایر را تشکیل داده اند که نخستین اتحادیه این چنینی در تاریخ این کشور به شمار می آید.

در بیانیه بنیانگذاران نخستین اتحادیه ائمه مساجد و کارکنان موسسه های دینی الجزایر آمده است: شورای هماهنگی ملی ائمه مساجد و کارکنان امور دینی الجزایر به دنبال آن است که از حقوق مادی و معنوی ائمه مساجد و کارکنان امور دینی دفاع کند.

بنیانگذاران شورای هماهنگی ملی ائمه مساجد و کارکنان امور دینی الجزایر که زیر نظر اتحادیه کل کارگران این کشور فعالیت خواهد کرد، در بیانیه خود تاکید کردند که شورای هماهنگی خواستار حفاظت از مرجعیت ملی بوده و از روش اعتدال و میانه روی حمایت خواهد کرد.

در پایان نشست موسسان شورای هماهنگی ملی ائمه مساجد و کارکنان امور دینی الجزایر، "جلول حجیمی" به اتفاق آرا به عنوان دبیرکل اتحادیه جدید التاسیس انتخاب شد و اعضای شورای ملی و دفتر اجرای آن نیز برگزیده شدند.

لازم به ذکر است که در نشست موسسان نخستین اتحادیه ائمه مساجد و کارکنان امور دینی الجزایر، ائمه مساجد این کشور که زیر نظر وزارت امور دینی فعالیت کرده و از سوی مسئولان دولتی تعیین می شوند، به همراه شیوخ تکیه ها، نمایندگان شوراهای علمی و مبلغان مذهبی حضور داشتند.

پایان پیام/

 

کد خبر 238958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha