دانشجویان باردار با موارد خاص 5 ترم مرخصی ترم می گیرند

قدیمی با بیان اینکه دانشجو برای گرفتن 5 ترم مرخصی زایمان،حتما باید خاص بودن آن اثبات شود گفت:براساس آیین نامه آموزشی، سقف مدت مجاز مرخصی زایمان برای خانم های دانشجو دو ترم است.

سعید قدیمی ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار شبستان درباره ی تمهیدات جدید مادران دانشجو باردار گفت:براساس آیین نامه آموزشی، سقف مدت مجاز مرخصی زایمان برای خانم های دانشجو دو ترم لحاظ شده است.


وی افزود: سازمان امور دانشجویان درخواست افزایش دوره مرخصی زایمان دانشجویان به پنج ترم تحصیلی کرده اند اما پنج ترم که معادل دو سال و نیم است در یک دوره تحصیلی چهار ساله، مدت زیادی محسوب می شود و این مقدار فاصله بین تحصیل دانشجو، عملا کیفیت آن دوره را مورد لطمه و اشکال جدی قرار می دهد.


قدیمی تصریح کرد: استثناهایی دیده شده که در موارد خاص، دانشجوی باردار بتواند حداکثر تا پنج ترم مرخصی تحصیلی بگیرد و در همین راستا، سازمان امور دانشجویان از طریق شورای موارد خاص می تواند تا پنج ترم تحصیلی، مرخصی را برای خانم های باردار افزایش دهد.

 

به گفته وی برای گرفتن بیشتر از دو ترم مرخصی زایمان، حتما باید خاص بودن آن اثبات و توسط شورای موارد خاص تایید شود و اینطور نیست که همه دانشجویان باردار بتوانند از پنج ترم مرخصی زایمان استفاده کنند.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم یادآور شد: کاهش سقف واحد های درسی برای دانشجویان مادر امکان پذیر نیست.


پیش از این مسئول ستاد ملی زن و خانواده از وزارت علوم درخواست کرد بودند که مطابق برنامه "ملی افزایش جمعیت و ارتقا نرخ باروری " وزارت علوم باید آیین نامه افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان مادر و کاهش سقف واحد های درسی آنان را بازنگری کند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 238949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha