صداوسیمادر ایام فاطمیه توجه ویژه نسبت به پوشش مجالس عزاداری داشته باشد

آیت الله نوری همدانی در بیانیه ای بر لزوم توجه رسانه‌های جمعی بخصوص صدا و سیما با توجه به مقارن شدن ایام فاطمیه با ایام عید نوروز نسبت به مجالس عزای آن بانوی بزرگ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی در بیانیه ای با توجه تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه بر لزوم توجه صدا و سیما به مجالس این بانوی عظیم الشان در ایام تعطیلات سال نو تاکید کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم

حضرت پیغمبر (ص):« فاطمه پاره تن و مایه شادمانی دل من است».


جای تقدیر است که مردم متعهد ایران اسلامی، این مهد ولایت و مملکت امام عصر ارواحنا فداه در ایام فاطمیه در سراسر کشور مجالس با شکوه و پر جمعیت ترتیب می‌دهند. از مدایح، مناقب و جایگاه با عظمت حضرت صدیقة کبری فاطمه زهرا (علیهم‌السلام) سخن می‌گویند. مجامع خود را از معارف بلند اسلامی پر بار می‌سازند بانویی که آیاتی از قرآن مجید در شأن و مقام و عصمت او نازل گریده است. هنگامی که وارد محضر مقدس حضرت پیغمبر (ص) می‌گردید آن حضرت به احترام مقام شامخ وی از جای خود برمی‌خاست و دست او را می‌بوسید و او را در صدر مجلس می‌نشانید و خود در مقابل او می‌نشست.


لازم است بانوان مسلمان، حضرت زهرا (علیهم‌السلام) را الگوی زندگی خود از همه جهت هم از جهت نهضت و فداکاری و هم از لحاظ حضور و شرکت فعال در عرصة اجتماع به منظور حفظ ارزش‌های اسلامی و امر به معرف و نهی از منکر و هم از جهت تعلیم و تعلّم و تربیت و نیز از جهت بیداری و هوشیاری در برابر نقشه‌های دشمنان اسلام قرار بدهند و از تاریخ پر برکت و کلمات و بیانات آن حضرت درس‌هایی بیاموزند.


و جا دارد شعیان و اردتمندان آن حضرت و رسانه‌های جمعی بخصوص صدا و سیما با توجه به مقارن شدن ایمان فاطمیه با ایام عید نوروز نسبت به مجلس عزای آن بانوی بزرگ توجه بیشتر داشته و در با شکوه و با عظمت برگزار کردن آن بیش از بیش تلاش نمایند و همگان در مراسم ایام فاطمیه حضور فعال داشته باشند و از محضر پر فیض آن حضرت بهره‌مند شوند.


پایان پیام/

 

کد خبر 238939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha