گمرک تسهیل کننده در امر تجارت خارجی کشور است

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گمرک تسهیل کننده در امر تجارت خارجی کشور است، گفت: مهمترین وظیفه گمرک صیانت از جامعه در مقابل واردات کالاهای بی‌کیفیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ عباس معمارنژاد٬ رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران٬ در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل گمرک استان مرکزی با بیان این مطلب٬ گفت: گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و نقش مؤثری در وصول درآمدهای دولت و اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌های اقتصادی دارد.


وی از تشکیل 28 هزار پرونده قاچاق در کشور خبر داد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته و در مورد ارقام پرونده‌ها 150 درصد رشد را شاهد هستیم.


رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیشترین صادرات محصولات پتروشیمی، پسته، فرش و سیمان است٬ ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی شامل گندم، برنج و نهاده‌های دامی بوده است.


رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش 28 درصدی صادرات کالاهای صنعتی، سنتی و معدنی در کشور٬‌ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال واردات به 52 میلیارد دلار و صادرات به 42 میلیارد دلار برسد.


معمارنژاد با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه گمرک صیانت از جامعه در مقابل واردات کالاهای بی‌کیفیت است٬ اضافه کرد:‌ گمرک از تولید و تولید کننده و مصرف و مصرف کننده حمایت می‌کند و با اجرای قوانین گمرکی برای دولت درآمد کسب می‌کند.


رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: وجود 22 انبار اختصاصی٬ ارائه خدمات گمرکی در محل تولید کنندگان٬ دو منطقه ویژه در شهر صنعتی کاوه ساوه و زرندیه از نقاط قوت استان مرکزی است.


گفتنی است٬ در پایان این مراسم از زحمات حسین دمیاد تقدیر و سید مهدی میراشرفی به عنوان مدیر جدید گمرکات استان مرکزی انتخاب شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 238936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha