جمع آوری بیش از یک میلیارد ریال زکات در آمل

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل گفت: یک میلیارد و 98 میلیون ریال زکات در 11 ماهه سال جاری در آمل جمع‌ آوری شد.

رمضان علی پور، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل، با بیان اینکه یک میلیارد و 98 میلیون ریال زکات در 11 ماهه سال جاری در این شهرستان جمع‌ آوری شده است به خبرنگار شبستان گفت: باید همه در راستای کاهش فقر در جامعه و فقرزدایی دست به دست هم دهیم تا گره‌ای از کار خانواده‌های نیازمند و محروم باز شود.


وی ادامه داد: در بخش سایر وجوهات خاص در مدت 11 ماهه سال جاری بیش از شش میلیارد و 155 میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص یافت که در این بخش به پروژه‌های عمرانی، ساخت مساجد، خانه بهداشت از محل زکات مستحبی، سهم نیازمندان و کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.


علی پور با اشاره به فرا رسیدن سال نو از برپایی 26 پایگاه جمع‌ آوری کمک‌ های مردمی هفته احسان و نیکوکاری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: سه پایگاه کمک‌های مردمی به صورت سیار در این شهرستان فعالیت داشته و همچنین دو پایگاه دیگر هم در بخش لاریجان مستقر شدند که در آنها 70 نفر نیروهای افتخاری و پرسنل کمیته امداد کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند.


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با اشاره به جمع‌ آوری یک میلیارد و 98 میلیون ریال زکات مستحبه تا بهمن ماه سال جاری در این شهرستان، بیان کرد: در این شهرستان زکات واجب وجود ندارد و مردم معمولا زکات مستحبه نظیر زکات مرکبات را به نیازمندان اختصاص می‌ دهند.


وی با اعلام اینکه تعدادی از باغداران با پلاک‌کوبی برخی درختان مرکبات خود محصولات آن را برای افراد محروم و نیازمندان جامعه در نظر می‌ گیرند، خاطرنشان کرد: در بخش زکات این شهرستان در سطح مازندران از شهرهای شاخص است.


پایان پیام/ 

کد خبر 238908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha