آمادگی هلال احمر آستارا برای اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای

رییس جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی عوامل هلال احمر این شهرستان برای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین سال آتی اجرا می‌شود.

حسین خورشیدی، رییس جمعیت هلال احمر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در ایام پر ترافیک و شلوغ نوروز هر سال در جهت تامین امنیت جاده‌ای نوروز با استفاده از نیروهای آموزش دیده و زبده این تشکل مردمی اجرا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در ایام نوروز یک پایگاه ثابت در محور آستارا به اردبیل واقع در روستای صیادلر و یک پایگاه سیار در محور آستارا به تالش در راستای اجرای هر چه بهتر وظایف محوله مستقر و دایر می‌شود.

 

رییس جمعیت هلال احمر آستارا زمان فعالیت پایگاه ثابت را به صورت شبانه روزی و کشیک پایگاه سیار را از ساعت 8 تا 20 اعلام کرد و افزود: در این پایگاه‌ها 33 نفر از امدادگران و نجاتگران آموزش دیده جمعیت هلال احمر شهرستان مستقر می‌شوند تا در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای به امدادرسانی بپردازند.

 

خورشیدی در پایان بیان کرد: حضور در محل حادثه، درمان سرپایی و رهاسازی مصدوم، انتقال مصدوم به مراکز درمانی و تغذیه و اسکان اضطراری مسافران در صورت راهبندان جاده‌ها از عمده وظایف امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا در ایام تعطیلات نوروزی است.
  

پایان پیام/

کد خبر 238905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha