حلقه های کاتبان وحی، آینده ساز برای کتابت قرآن

مدیر اجرایی سازمان طبع و نشر قرآن، از برگزاری حلقه های کاتبان وحی با حضور اساتید خوشنویسی خبر داد و گفت: فضای صمیمی ایجاد شده نوید آینده ی روشن را برای کتابت قرآن در کشور می دهد.

محمد بابایی، مدیر اجرایی سازمان طبع و نشر قرآن با اشاره به برگزاری دوره های ویژه مخصوص کاتبان وحی در دارالکتابه مرکزطبع و نشر قرآن به خبرنگار شبستان گفت: مرکز طبع و نشر قرآن در چند سال اخیر موفق به برگزاری دوره های آموزشی و کتابت قرآن ویژه خوشنویسان سراسرکشور شد.
 

همچنین جشنواره کتابت و مرقع نویسی قرآن‌کریم که به همت دارالکتابه و مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران از ماه مبارک رمضان سال جاری آغاز گردیده بود و با عنایت به استقبال کم‌نظیر هنرمندان و علاقمندان به کتابت وحی تا آبانماه سال 91 به طول انجامید و طی مراسمی که در حسینیه الزهرا(س) در مجتمع امام خمینی برگزار شد، به کار خود پایان داد حضور مؤثری از خوشنویسان کالام الله مجید را رقم زد.
وی افزود: حضور کاتبان و جمع شدن آنان در کنار هم فضای گرم و همدلی خاصی را ایجاد کرده و تاکنون نیز این روند ادامه دارد.
 

همچنین کارکنان و علاقه مندان به کتابت کل قرآن به نسخ عربی و فارسی، مفاتیح الجنان و صحیفه سجادیه هم اکنون نیزمطابق الگوهای مرکز در حال انجام کتابت هستند.

بابایی با اشاره به روند رو به رشد کتابت قرآن در کشور تصریح کرد: طی چند سال آینده شاهد تحریر وچاپ قرآن با خط و هنر خوشنویسان ایرانی خواهیم بود که با حضوراساتید خوشنویس در کنار جوانان و ایجاد حلقه های خوشنویسی و برطرف کردن ایرادهای آنان این روند روبه رشد است.

 

مدیر اجرایی سازمان طبع و نشر قرآن با اشاره به فعالیت های اخیر مرکز طبع و نشر قرآن مبنی بر چاپ و توزیع صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان خاطر نشان کرد: دو اثر فاخر صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان به همت مرکز طبع و نشرقرآن با اعراب گذاری های منحصر به فرد تهیه شده که درسال 92 رونمایی و در اختیار عموم قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: سایت مرکز طبع و نشر نیز به طور مجزا در بخش دارالکتابه، فروشگاه و مرکز طبع و نشر درسال آینده تجهیز و با رویکر جدید آماده بازدید عموم قرار می گیرد.
 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 238780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha