باید از مدخل قرآن به باطن آن عزیمت کرد

قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما، قرآن را شامل دو بعد ظاهری و درونی دانست و گفت: باید از حفظ و قرائت قرآن به عنوان ظواهر این کتاب عبور و به باطنش دست یابیم.<BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام رمضانعلی موسوی مقدم، قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه برنامه تلویزیونی اسرا با اشاره به ابعاد ظاهری و درونی قرآن گفت: قرآن شامل ظاهر و باطنی بوده که شاکله معرفتی آن برای هر کسی مفید است. و این کتاب الهی کهنگی و سستی ندارد و تأمین کننده نیاز امروز و آینده انسان ها است.


وی افزود: تلاوت قرآن به منزله دروازه ورودی شهر به دریای بیکران معارف قرآن بوده و هنر تلاوت از فراز ها و فرود های آن تا آهنگ های موزون از اعجازهای ظاهری قرآن است.

حجت الاسلام موسوی مقدم خاطرنشان کرد: اگر امروز در مراسم اختتامیه برنامه موفق اسرا شاهد تلاوت جوانانی هستیم که در مدت زمان کوتاه قرائت های زیبا ارائه می دهند از برکت قرآن است.
 

وی ادامه داد: باید از مدخل و ورودی قرآن که حفظ و قرائت آن است عبور کرده به باطن آن شامل مجموعه عظیم از معارف الهی برای هدایت بشر در زندگی امروز و فردا عزیمت نماییم.
 

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به چگونگی بهره مندی از معارف قرآن برای ساری و جاری ساختن آن در میان آحاد جامعه تصریح کرد: قرآن کتاب آسمانی برای همه انسان ها بوده و اگر ظرفیت های نهفته علمی قرآن به مسابقه و نمایش گذاشته شود موجب القای معارف این کتاب در بین مردم جامعه خواهیم بود.
 

وی افزود: باید مواهب مادی و معنوی اشاره شده در قرآن، مضامین والای اخلاقی چون تقوا و انسان شناسی با توجه به ظرفیت های قرآن در بیان موضوعات گوناگون به نمایش درآید تا خط و مشی زندگی سالم برای مخاطبان نشان داده شود.
 

شایان ذکر است مراسم اختتامیه برنامه تلویزیونی اسرا جمعه 25 اسفندماه ساعت 15 و 30 دقیقه تا 18 با حضور قائم مقام سازمان صدا و سیما، مدیر شبکه قرآن ومعارف سیما و دبیر شورای معارف سیما، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، رییس سازمان دارالقرآن الکریم، برگزیدگان و عوامل تهیه برنامه تلویزیونی اسراء در سالن همایش کوثر صدا و سیما برگزار شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 238243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha