اخلال در بازار حرام شرعی است و باید با متخلفان برخورد جدی شود

امام جمعه سنندج بر مقابله جدی با متخلفان و محتکران کالاهای اساسی در بازار تأکید کرد و گفت: اخلال در بازار کالاهای اساسی حرام شرعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، ماموستا حسام الدین مجتهدی امام جمعه سنندج ظهر امروز(25اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تلاش برای رفع نیازهای افراد مستمند و بی بضاعت از مهمترین امور در جامعه اسلامی به شمار می آید.


وی افزود: متأسفانه چند ماهی است که برخی افراد سودجو اقدام به احتکار کالاهای اساسی و اخلال در بازار می کنند و این امر بر اساس موازین شرعی حرام بوده و فرد متخلف از دایره اسلام خارج است.


مفتی اعظم فقه شافعی ایران تصریح کرد: مقابله جدی با محتکران در بازار امری واجب بوده و باید دستگاه های نظارتی و متولیان امور با جدیت وارد عرصه شوند چرا که چندگانگی در قیمت کالاهای اساسی در بازار قابل قبول نیست و زمینه ساز ناهنجاری ها و مفسده های بیشتری خواهد شد.


امام جمعه سنندج در بخشی دیگراز خطبه های نماز جمعه این هفته بر مقابله جدی با فروشندگان مواد محترقه ویژه شب چهارشنبه سوری و ایام نوروز تأکید کرد و افزود: زیان رساندن به جان و مال مسلمانان و ایجاد مزاحمت برای مردم امری ناپسند بوده و باید نیروی های خدوم انتظامی و دستگاه های نظارتی با شدت هرچه تمام تر با توزیع کنندگان مواد محترقه برخورد کنند.


ماموستا مجتهدی افزود: نوروز و زنده شدن طبیعت و شعف و شادی مردم مسلمان ایران از ویژگی های بارز فرهنگ و تمدن مردم مسلمان این دیار بوده و در احادیث و روایات بسیاری نیز بر گرامیداشت این جشن جهانی تأکید شده است لذا آسیب رساندن به جان و مال مردم به بهانه آغاز سال نو امری ناپسند بوده و باید هرچه سریعتر چاره ای اساسی برای آن اندیشیده شود.


پایان پیام/

کد خبر 238205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha