کانون های مساجد بهترین مکان برای رشد فرهنگی جامعه است

رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین مکان برای رشد فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان امروز "25 اسفند" به مناسبت بزرگداشت بیستمین سالروز تاسیس کانونهای مساجد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد باید در سطح جامعه اسلامی محوریت پیدا کند، تاکید کرد:برای رسیدن به این امر، هیچ چیزی نمی‌تواند سد راه ما شود.


وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یک قرارگاه فرهنگی است که توان برنامه‌ریزی، نظارت، اجرا و اعلام نتیجه اقدام فرهنگی را داراست.


رییس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باعث گسترش ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه می‌شود.


وی افزود: طبق برنامه پنجم توسعه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، قرار بود تا پایان این برنامه، 25 درصد از مساجد، از کانون‌های فرهنگی و هنری بهرمند شوند، اماتوسعه کمی و کیفی در حوزه کانون‌های فرهنگی مساجد استان اصفهان به نحوی است که امروز از 5 هزار مسجدی که در سطح این استان قرار دارد، یک هزار 428 کانون فرهنگی و هنری در مساجد دایر شده است.

 

وی افزود: اصفهان از نظر آماری و از نظر کیفیت فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رتبه یک کشور را داراست.

 

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان 45 کانون تخصصی در رشته‌های مهدویت، آموزش، شعر و ادبیات، تبلیغات و انتشارات، سمعی و بصری، پژوهش، قرآن، نماز، IT، کتابخانه، ورزش، هنرهای تجسمی، ایثار و شهادت، مراسم و همایش‌ها، نظارت و ارزشیابی، ولایت، ‌عترت، سلامت، عقاید اسلامی، سرود، ‌تئاتر، حجاب و عفاف فعال است.

 

حجت‌الاسلام معتمدی با اشاره به فضای ارزشمند و مطمئن کتابخانه‌های مساجد افزود: در استان اصفهان 804 کتابخانه باز و مخزن دار در مساجد وجود دارد که در راستای ترغیب نوجوانان و جوانان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

 

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با تاکید بر ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ قرآن در جامعه از اجرای طرح تلاوت نور در 3 هزار مسجد استان خبر داد و گفت: در این طرح نمازگزاران مسجد روزانه یک یا دو صفحه از قرآن کریم را تلاوت می‌کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه توانمند ساختن جوانان مساجد در رشته های مختلف هنری گفت: هرساله جشنواره های جوانان مسجد در رشته های مختلف هنری اجرا می شود که استان اصفهان تاکنون توانسته رتبه های برتر این جشنواره ها را از آن خود کند.


وی تصریح کرد: کتاب اطلس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برای نخستین بار در سطح کشور به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با در برگیری مشخصات 500 باب کانون به چاپ ‌رسیده است و جلد دوم و سوم آن نیز در سال آینده به چاپ می رسد.

 

حجت الاسلام معتمدی افزود: در راستای گرامیداشت بیستمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، 23 همایش در شهرستان های استان برگزار و از 500 نفر از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تقدیر شد.


پایان پیام/

کد خبر 238204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha