ایجاد 54هزار و 848 فرصت شغلی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد 54هزار و 848 فرصت شغلی از ابتدای سشال جاری تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، مصطفی باغبانیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج، اظهار داشت: بر اساس سهمیه های درنظر گرفته شده برای استان در خصوص ایجاد فرصت های شغلی جدید باید در سال جاری 50 هزار و 208 فرصت شغلی در استان ایجاد می کردیم که خوشبختانه بیش از میزان سهمیه نیز محقق شد.


وی افزود: با همت و تلاش دستگاه های متولی امر در استان شاهد محقق شدن 54 هزار و 848 فرصت شغلی در استان بودیم و این درحالی است که هنوز سال 91 به پایان نرسیده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به میزان پرداخت تسهیلات اشتغال زایی سال جاری از سوی بانک های عامل اشاره کرد و یادآور شد: 460 میلیارد ریال سهم تسهیلات اشتغال سال گذشته به منظور اجرای 14 هزار و 913 فرصت شغلی در سال جاری از سوی بانک های عامل استان پرداخت شده است.


باغبانیان افزود: سهم پرداختی تسهیلات اشتغال های خرد سال گذشته که در سال جاری پرداخت شد نیز 277 میلیارد ریال برای ایجاد سه هزار و 568 شغل بود که خوشبختانه در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی سهم تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی مربوط به سال‌ جاری را هم 89 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان تسهیلات برای ایجاد 2 هزار و 289 طرح در زمینه مشاغل خانگی پرداخت شده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: 108 میلیارد ریال از سهم تسهیلات اشتغال زایی استان برای ایجاد یک‌هزار و 238 شغل در حوزه مشاغل کسب ‌و‌ کار خرد پرداخت شده است.


باغبانیان سهم کل اعتبارات ابلاغی امسال در زمینه تسهیلات اشتغال زایی در حوزه مشاغل خانگی را 580میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون تنها 90 میلیارد ریال از این میزان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: 430 میلیارد ریال نیز سهمیه استان در زمینه کسب و کار خرد بوده که تاکنون 110 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.


باغبانیان در ادامه به تدوین سند توسعه اشتغال در استان اشاره کرد و افزود: حرکت بر اساس این سند مسیر دستیابی به اهداف حوزه اشتغال در شهرها و روستاهای استان را تسهیل کرده و زمینه را برای توسعه اشتغال های پایدار در استان فراهم می کند.


پایان پیام/

کد خبر 238198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha