امروز دره‌های عمیقی در سر راه دختران وجود دارد

کارشناس مسائل خانواده بابیان اینکه امروز دنیای مدرن دختر بودن دختران راخوب دزدیده است، گفت:در دنیای امروز دره‌های عمیقی در سر راه دختران وجود دارد که اگر دختران هویت خودشان را به موقع نشناسند اسیب جدی می بینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، زهرا نیلچی‌زاده، کارشناس مسائل خانواده صبح امروز(25اسفند) در همایش بررسی نقش دختران در جامعه در آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نوربا اشاره به انواع حیا، اظهار داشت: حیا دومدل حمقانه و عاقلانه دارد .

 

نیلچی‌زاده افزود: اگر یک دختر نتواند جنس اصلی آن را از جنس تقلبی‌اش تشخیص دهد دیگران الماس وجودی او را می‌دزند و خرده شیشه کف دستش می‌گذارند و حیا احمقانه حیا افراد نادان است که در برابر انجام کار درست از خود خجالت نشان می‌دهند حیا غلط وقتی است که شخصی باید کار درستی را انجام دهد اما به خاطر شرم از دیگران آن را ترک می‌کند.


وی گفت: امروز خیلی‌ها با هویت دخترانه آشنا نیستند و هویت دخترانه جدا از هویت زنانه نمی‌دانند چون فکر می‌کنند دختر یعنی یک زن که هنوز کامل نشده است این نگاهی است که در دنیای پر از دروغ غرب جدی است چون آنها از هویت زنانه فقط هویت جنسی را می‌فهمند و می‌خواهند.

 

نیلچی‌زاده با اشاره به اینکه به خاطر همین نگرش غرب دو راه حل پیش پای دختران می‌گذارند یا یکپارچه نقش یک مرد را در پیش بگیرند و یا از هر زنی زن‌تر باشند، افزود: امروز بیشتر از آنچه که زن بودن ممنوع باشد دختر بودن ممنوع است امروز دنیای مدرن دختر بودن دختران را خوب دزدیده است.

 

وی گفت: از علل دیگر بالا بودن میزان حیای دختران دختران را می‌توان این مهم دانست که در هویت جنس زن تمام بدن وی از فرق سر تا نوک پا این قدرت را دارد که پیام‌های عاطفی را به صورت پیام‌های جنسی به مغز مخابره کند یعنی همان‌طور که قدرت درک عاطفی زن زیاد است قدرت درک جنسی وی هم بالاست.

 

کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: ضرب المثل غلط «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» به همین حیا احمقانه اشاره می‌کند. این نوع حیا کم کم سرمایه انسان را از وی می‌گیرد و اتفاقا از جایی هم شروع می‌کند که نه اشکال شرعی دارد و نه از نظر عرفی غلط است.

 

وی گفت: در دنیای امروز دره‌های عمیقی در سر راه دختران وجود دارد و اگر دختران هویت جنسی خودشان را به موقع نشناسند و از الماس وجودی خودشان محافظت نکنند در دنیای امروز یا به شدت آسیب می‌بینند یا خودشان به خودشان آسیب می‌زنند.
 

 

نیلچی ‌زاده به سخن پیامبر اشاره و افزود: بنا به گفته رسول اکرم(ص) خداوند برای جنس دختران نه برابر مردها و پسرها و سه برابر یک زن حیا قائل شده است چرا یک دختر آینه تمام نمای زیبایی خداوند است و از طرفی لطافت‌ها و ظرافت‌های وجودی خاصی دارد که باید با حیا آنها را حفظ کند.

 

کارشناس مسائل خانواده گفت: امروز بیشتر از آنچه که زن بودن ممنوع باشد دختر بودن ممنوع است و امروز دنیای مدرن، دختر بودن دختران را خوب دزدیده است.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 238189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha