تقویت حوزهIT در کشور نیازمند سالانه 3 هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات با تأکید براینکه سالانه3 هزار میلیارد تومان برای تقویت حوزهIT در کشور نیاز است، گفت: بخش‎هایی از خدمات الکترونیکی دولت در این طرح به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حکیم جوادی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در جلسه امضای توافقنامه بین استانداری گیلان و سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌منظور ارائه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی به مردم که برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در گیلان اجرا می‌شود، گفت: مدیرانی که می‌خواهند موفق باشند باید از ابزار IT استفاده کرده و همگام با فناوری‌های روز حرکت کنند.

 

وی افزود: در قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور در 19 ماده به‌صورت مستقیم و بیش از 40 ماده به‌صورت غیر مستقیم به مسئله IT توجه شده که نشان‌دهنده توجه دولت به این امر است.

 

جوادی با اشاره به برنامه جدی وزارت ارتباطات در تقویت زیرساخت‌های IT و ICT کشور، اظهار کرد: در تلفن ثابت و تلفن همراه ضریب نفوذ در گیلان نسبت به سایر کشور بالاست.

 

معاون وزیر ارتباطات با تأکید براینکه سالانه 3 هزار میلیارد تومان برای تقویت حوزه IT در کشور نیاز است، تصریح کرد: بخش‌هایی از خدمات الکترونیکی دولت در این طرح به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

 

کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: انتقال خدمات چهره به چهره ادارات به الکترونیک از موارد بسیار مهم برنامه پنجم توسعه کشور است که در حال حاضر شرایط و زیرساخت‌های اجرای این امر در گیلان با امضای این تواققنامه فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه شناسایی و تبدیل خدمات قابل انتقال در استان باید به‌طور جدی پیگیری و انجام شود، افزود: در اجرای این طرح علاوه بر اینکه بخش خصوصی فعال‌تر می‌شود، سرعت در ارائه خدمات هم افزایش پیدا کرده و سلامت در فرآیند خدمت رسانی بیشتر می‌شود.

 

هاشم نیا بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای این طرح تأکید و بیان کرد: نحوه اجرا در این بخش بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

 

وی ادامه داد: سرویس‌هایی که در هر سازمان به صورت چهره به چهره به مردم داده می‌شود با این طرح باید به یک خدمات سریع، آسان و به دور از فساد تبدیل شود.

 

متقی طلب، رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این جلسه گفت: یکی از ضرورت‌های اجرای این طرح رسیدن به اهداف مد نظر چشم انداز 1404 کشور و تأکید رهبری معظم انقلاب بر افزایش دانایی علمی جامعه است.

 

گفتنی است، در پایان این نشست، سیروس رضایتی به عنوان نخستین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان معرفی شد.

شایان ذکر است، افزایش چابکی، کارآیی و اثر بخشی دستگاه‌های اجرایی، تسهیل دسترسی شهروندان و کسب و کارها به خدمات و اطلاعات با کیفیت، تکریم و افزایش کیفیت زندگی شهروندان استان گیلان با استفاده از حداکثر توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی از اهداف این توافقنامه است که در شورای برنامه ریزی استان به امضاء مهندس کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان و حکیم جوادی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران رسید.

 

پایان پیام/

کد خبر 238093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha