بخش عمده تجهیزات صنعت نفت کشور در داخل ساخته می‌شود

وزیر نفت گفت: بخش عمده کالاها و تجهیزات صنعت نفت کشور در داخل ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، رستم قاسمی٬ وزیر نفت٬ امروز (24اسفند) در مراسم بهره برداری از طرح توسعه پالایشگاه شازند با حضور رئیس جمهوری، گفت: هم اکنون کار نمونه‌ سازی تجهیزات اندکی که از خارج وارد می‌شوند در دستور کار قرار گرفته و به زودی این تجهیزات را نیز خواهیم ساخت.


وی ادامه داد: در حال حاضر تمام فرآورده‌های نفتی که در داخل کشور به مصرف مردم می‌رسد از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در دنیا جزو رتبه‌های خوب قرار دارند.


وزیر نفت با تاکید بر اینکه صنعت نفت کشور امروز توانسته به پیچیده ترین فناوری ها با محوریت متخصصان داخلی کشور دست یابد٬ اظهار کرد: صنعت نفت به نفع کشور در زمینه پالایش نفت و گاز، انتقال، تولید و اکتشاف به دستاوردهای مهمی دست یافته‌ است.


قاسمی به خودکفایی کامل کشور در زمینه پالایش نفت٬ اضافه کرد: تحریم ها کشور ایران را قوی تر کرده و هم اکنون بخش عمده کالاهای صنعت نفت در داخل کشور در حال ساخت و تامین است.


وی، حمایت بی دریغ اعضای هیات دولت را عامل اصلی به بار نشستن موفقیت های صنعت نفت عنوان کرد و گفت: تمام پروژه های مهر ماندگار در حوزه نفت و گاز با توان مهندسی و فنی بالا و برنامه ریزی دقیق احداث شدند.


وزیر نفت با بیان اینکه پالایشگاه های تبریز و لاوان به زودی به بهره برداری خواهند رسید٬ خاطر نشان کرد: با بهره برداری این طرح ها کشور شاهد افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت محصولات حوزه نفت و گاز می شود.


پایان پیام/

کد خبر 238086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha