بهره برداری از طرح توسعه پالایشگاه از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

استاندار استان مرکزی گفت: بهره برداری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی ( ره ) شازند از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ علی اکبر شعبانی فرد٬ استاندار استان مرکزی٬ امروز (24اسفند) در مراسم بهره برداری از طرح توسعه پالایشگاه شازند با حضور رئیس جمهور، گفت: این طرح، برگ زرینی بر تارک اقتصاد کشور است که در سایه ایستادگی و پایداری به ثمر رسیده است.


وی با بیان اینکه متخصصان و دانشمندان ایرانی با وجود فشار و تحریم های دشمنان این طرح بزرگ را به نتیجه رساندند٬ افزود: اجرای این طرح بیانگر سیاستگذاری صحیح، همبستگی و توان بالای مسوولان و مردم کشور است.


استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه این واحد پالایشگاهی ظرفیت پالایش روزانه 90 تا 95 هزار بشکه در روز را دارا است٬ اظهار کرد: این در حالی که پیش از این بزرگترین واحد RFCC جهان تنها توان ظرفیت پالایش روزانه 45 هزار بشکه نفت را داشته است.


شعبانی فرد به افتتاح مرحله دوم طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اشاره کرد و گفت: این طرح شامل بهره برداری از واحدهای بنزین سازی شامل RCD و RFCC با ظرفیت جدید پالایشی 50 هزار بشکه در روز بنزین با اکتان 95، وارد مدار تولید شد.


وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تحقق افزایش تولید بنزین از هشت به 16 میلیون لیتر در روز، تولید بنزین سوپر نیز روزانه از یک و دو دهم به سه و شش دهم میلیون لیتر افزایش می یابد.


استاندار استان مرکزی، فعال شدن واحد پروپیلن را از دیگر نتایج تکمیل مرحله دوم پروژه بنزین سازی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند دانست و افزود: این واحد برای نخستین بار در پالایشگاه های نفت ایران راه اندازی شده که میزان تولید آن معادل یک و دو دهم میلیون لیتر در روز است.


شعبانی فرد با بیان اینکه طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد دلار علاوه بر افزایش ظرفیت تولید ارتقاء کیفیت را نیز به همراه دارد٬ اضافه کرد: محصولات آن مانند گازوئیل، بنزین، نفت سفید، سوخت هواپیما و ال.پی.جی همگی مطابق با استانداردهای روز اتحادیه اروپا به بازار عرضه می شود.


استاندار استان مرکزی، افتتاح طرح توسعه پالایشگاه شازند را فصل جدید در اقتصاد استان و کشور دانست و تصریح کرد: افتتاح این طرح مصداق تحقق منویات رهبری در حوزه خودکفایی بنزین است.


پایان پیام/

کد خبر 238071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha