آمادگی 2هزار و 940دستگاه خودرو در همدان برای خدمت به مسافران نوروزی

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان با اشاره به نظارت هرچه بیشتر بر حمل و نقل عمومی استان طی ایام نوروز 92 از آمادگی 2 هزار و 940 دستگاه خودرو عمومی در همدان برای خدمت به مسافران طی نوروز 92 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمود گودرزی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان، عصر گذشته (23 اسفند) در تشریح عملکرد این اداره کل در اجرای برنامه های نوروزی به تشکیل ستاد نوروزی از اواسط بهمن ماه سال 91 اشاره کرد و گفت: این ستاد با مشارکت فعال انجمن ها، شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافر در سطح استان و شهرستان ها برنامه ریزی سفرهای نوروز 92را آغاز کرده است.

 

 وی افزود: جلسه توجیهی با کلیه مدیران شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافر استان در خصوص فراهم نمودن حداکثر امکانات مورد نیاز جهت ارائه خدمات مطلوب، مناسب و ایمن به مسافرین در ایام نوروز برگزار شده است.

 

 وی تصریح کرد: مکاتبات لازم با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، آموزش و پرورش، پادگان ها و مراکز نظامی و انتظامی به منظور تنظیم برنامه تعطیلات و مرخصی دانشجویان، دانش آموزان و سربازان قبل از شروع طرح انجام شده است.

 

 مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان در ادامه گفت: برقراری کشیک در کلیه پایانه های مسافربری سطح استان، تشکیل جلسه هماهنگی و مکاتبه با دستگاه های مرتبط با امر حمل و نقل، شناسایی مسیرهای پرازدحام در ایام نوروزی و پیش بینی ناوگان کمکی به مسیرهای یاد شده از دیگر اقدامات این اداره کل است.

 

 محمودی با اشاره به دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده اضافه کرد: در این ایام از طریق برگزاری مصاحبه های گوناگون از طریق مطبوعات، صداو سیمای مرکز استان، اطلاع رسانی و دریافت نظرات مسافرین و ارتباط با مسافرین نیز از طریق توزیع فرم های نظرسنجی، تلفن پیام گیر و دریافت پیام کوتاه مردم از طریق شماره 3000141 انجام می شود.

 

 وی با بیان اینکه استان همدان در سال جاری شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بوده است، اظهار داشت: طرح روز بدون حادثه ترافیکی در روز 22 اسفند در سطح حوزه راه‌های برون شهری استان اجرا شد.

 

 وی، هدف از اجرای رزمایش روز بدون حادثه ترافیکی را آگاه سازی مردم در مقوله تصادفات جاده‌ای‌،حساس شدن به مسائل ایمنی و ترافیکی، تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌هایی نظارتی، امداد رسان و سایر دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

وی جاده، وسیله نقلیه و انسان را در بروز حوادث جاده ای مؤثر دانست و تصریح کرد: شهروندان باید به شیوه های مختلف درباره گستره و تأثیرات منفی تلفات جاده‌ای بر خانواده‌ها و جامعه، به ویژه معلولیت ناشی از این حوادث آگاهی یابند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت: با تلاش در امر آموزش برای ارتقاء فرهنگ رانندگی، اجرای قوانین جدید راهنما‌یی و رانندگی ، رفع نقاط حادثه خیز و مجهز نمودن جاده‌ها به تجهیزات جدید کنترلی، شاخص‌های امنیت جاده‌ای در کشور ارتقا یافته است.

محمودی اضافه کرد: ایجاد تعهد بیشتر با هدف افزایش ایمنی و ضرورت آگاهی بخشی به مردم نسبت به حوادث رانندگی و عواقب وخیم آن نیز ضروری است.

وی با اشاره به دیگر اهداف اجرای طرح روز بدون حادثه در استان همدان، تصریح کرد: ارتقای فرهنگ ترافیکی نظارت بر حمل و نقل عمومی جاده ای در ایام سفرهای نوروزی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط، پلیس راه ونیروهای امداد رسان با هدف کاهش حوادث جاده ای در تعطیلات سال از اهداف اصلی این طرح است.

وی اظهار داشت: بخش حمل و نقل جاده ای بیش از 95 درصد جابه جایی مسافر و بیش از 90 درصد جابه جایی کالا در کشور را برعهده داشته و در مجموع در کل استان همدان، بیش از 99 درصد جابه جایی کالا و مسافر در این بخش انجام می گیرد.

 

 مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت: تمام اقشار جامعه با حوزه حمل و نقل جاده ای در ارتباط بوده پس بنابراین خدمات باید به نحوی ارائه شود که به صورت نسبی پاسخ گوی خواست های مردم باشد.

 

 محمودی اضافه کرد: فعالیت ستاد حمل و نقل نوروزی در دوهدف مجزای ولی مرتبط با هم یعنی ارائه خدمات و سرویس مناسب به مردم و تامین ایمنی حمل و نقل و به معنای بهتر سهولت و سلامت آغاز شده است.

 

 وی تصریح کرد: در استان همدان، 588 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 620 دستگاه مینی بوس و 732 دستگاه سواری کرایه بین شهری آماده ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی هستند.

 

 وی اظهار داشت: برای خدمات مطلوب در حمل و نقل جاده ای، جلسات مفصلی با انجمن های صنفی تشکیل وشرح وظایف همه شرکت های مسافربری سطح استان در قالب بخش نامه 20 ماده ای به آنان ابلاغ شده است.

 

معاون حمل ونقل وپایانه های استان در ادامه به پیش فروش بلیت ها اشاره و گفت: آمار روزانه پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت ها که از هفته آخر بهمن آغاز و تا پایان طرح ادامه خواهد داشت هر روزه از شرکت ها دریافت و به دفتر حمل و نقل مسافر مرکز ارسال می شود.

 

 بابک قهرمانی اضافه کرد: نظارت مستمر بر شرکت های حمل و نقل مسافردر خصوص رعایت نرخ های مصوب، همکاری با ستاد تسهیلات استان، سفرهای نوروزی و هماهنگی با شرکت های مسافری مینی بوسی سطح استان در روزهای پایانی سال و جمعه آخر سال از دیگر اقدامات این اداره کل است.

 

 وی تصریح کرد: رانندگان موظفند لباس فرم بپوشند و مهماندارانی که دوره های خاص آموزشی را گذرانده و کارت مهمانداری دریافت نموده اند مجاز به فعالیت در این بخش هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 237996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha