حجم بالای نوآوری های شبکه قرآن و معارف سیما

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ضمن تشریح برنامه های ویژه نوروز سال 92 در شبکه قرآن و معارف سیما گفت: حجم نوآوری ها در برنامه های امسال قابل توجه است.

حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به تغییرات اساسی و حجم بالای نوآوری برنامه‌های نوروزی از شبکه قرآن و معارف به خبرنگار شبستان گفت: ویژه ایام نوروز 92، طرح‌ها و نوآوری‌های جدیدی را که برای اولین بار از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود برای بینندگان فهیم شبکه قرآن و معارف سیما به تصویر کشیده می شود.

وی با اشاره به اهم برنامه‌ها با رویکرد جدید ویژه نوروز 92 خاطرنشان کرد: در ایام نوروز به صورت زنده قرائت ترتیل یک جزء قرآن از حرم مطهر امام رضا (ع) را از ساعت 6 صبح خواهیم داشت که موجب ایجاد نهضت جمع‌خوانی در میان آحاد مردم همزمان با ایام تحول طبیعت و نوروز است. همچنین این برنامه با هدف به میدان آوردن قرآن و مفاهیم این کتاب الهی در زندگی روزمره مردم و همچنین تأکیدات امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر کبیر انقلاب مبنی بر جاری و ساری ساختن معارف والای قرآن کریم در زندگی آحاد مردم است.

گروسی افزود: تله‌فیلم مجموعه قصه‌های خدا هر روز ساعت 2 و 45 دقیقه بعدازظهر به تهیه‌کنندگی فرج‌الله سلحشور از جمله تولیدات شبکه قرآن و معارف سیما بوده که در کنار پخش 18 تله‌فیلم در این ایام میهمان خانه‌های بینندگان این شبکه است. همچنین در این ایام شبکه قرآن و معارف سیما اقدام به پخش فیلم‌های معارفی و دینی از این شبکه می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح قرآنی السابقون با موضوع حفظ قرآن کریم به صورت جنبی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ با رویکرد حفظ سوره واقعه هر روز ساعت 19 و 45 دقیقه در ایام نوروز پخش می‌شود.

گروسی با اشاره به تأمین برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در راستای تححق نهضت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن خاطرنشان کرد: در ایام رمضان سال 91 با اجرای طرح 1446 برای اولین بار اقدام به حفظ یک جزء قرآن از شبکه قرآن و معارف سیما کردیم که برخلاف انتظارها بیش از پنج میلیون مخاطب جذب این برنامه شده و قطعا در طرح السابقون که با رویکرد حفظ یک سوره قرآن برگزار می‌شود حداقل باید بیش از 20 میلیون شرکت‌کننده حضور داشته باشد.

گروسی با اشاره به دیگر برنامه‌های ویژه نوروز 92 از شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: برنامه مشاعره با عنوان ملکوت سخن که در طول سال به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رفت در ایام نوروز با رویکرد جدید هر شب ساعت 9 و 30 دقیقه پخش می‌شود. همچنین برنامه پاسخ به شبهات دینی با عنوان برهان با ساختاری آموزشی و نو و طراحی متناسب با این برنامه برای جامعه نخبگان و جوانان و حضور کارشناسان زبده مذهبی هر شب ساعت 23 و 30 دقیقه در ایام نوروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: برنامه کلیدهای زندگی بر اساس کتاب مفتاح الحیات اثر آیت الله جوادی آملی با موضوعات روز معنوی در ایام نوروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه تحویل سال 92 از شبکه قرآن و معارف اظهار کرد: ویژه‌برنامه تحویل سال با حضور مجریان زبده شبکه قرآن و معارف سیما همچون سیدوحید مرتضوی و احمد اکبرنژاد با حضور میهمانان ویژه از ساعت 9 صبح تا 17 بعد از ظهر پخش می‌شود و قطعا شبکه قرآن و معارف سیما در جذابیت برنامه خود از سایر شبکه‌ها کمتر ندارد و با توجه به آمار واصله نسبت به رضایت‌مندی 80 درصدی مخاطبان از برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما امیدواریم در ایام نوروز 20 درصد باقیمانده نیز تکمیل شده و مخاطبان رضایت‌مندی کامل از برنامه‌های این شبکه داشته باشند.

وی افزود: شاید از لحاظ شماره شبکه‌ای در مکان هشتم قرار داشته باشیم ولی امیدواریم با تحولاتی که صورت می‌گیرد شبکه قرآن و معارف سیما مکان اول شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به همکاری شبانه‌روزی دست‌اندرکاران برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما ویژه نوروز خاطرنشان کرد: اتاق فکرها و شورای راهبردی شبکه قرآن و معارف سیما تمام عزم خود را جزم کرده تا با پخش برنامه‌های فاخر به استقبال نوروز 92 برود و همچنین با پشتوانه موفقیت‌هایی که در سال 91 ویژه برنامه‌های شاخص شبکه قرآن سیما همچون اسراء که حایز رتبه برتر در جشنواره بین‌المللی جام جم شد و همچنین به عنوان برترین مسابقات غیرحضوری شبکه‌های سیما معرفی گشت و معرفی برنامه‌های شب آسمانی و اسراء و تجلیل از آنان در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های قرآنی موسوم به آیات این امید را ایجاد می‌نماید تا این شبکه به قله‌های موفقیت دست یابد. همچنین با استفاده از تمام ظرفیت‌های بالقوه این شبکه در بخش‌های کودک و نوجوان حوزه‌های تلاوت، گروه مستند امیدوار به پخش برنامه‌های فاخر هستیم.

گروسی با اشاره به پخش برنامه‌های قرآنی با حضور قراء بین‌المللی کشورمان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 92 برنامه‌  سبحان در قالب جنگ نغمات دینی از ناو جماران، سی و سه پل اصفهان و دیگر مکان‌های فرهنگی کشور به منظور اتحاد و انسجام ملی پخش می‌شود که نباید قرآن را محصور به خواندن در مساجد و هیئات دانست بلکه این کتاب جوهره زندگی انسان‌ها بوده و در جای جای زندگی آنان نقش خواهد داشت.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 237953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha