شبکه جوان همراه راهیان نور می شود

بررسی کامل این موضوع در برنامه ظهر سه شنبه " اطلاعات اقتصادی " به همت کارشناس برنامه و بسته­ های تهیه شده صورت می­ گیرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان ،بررسی کامل این موضوع در برنامه ظهر سه شنبه " اطلاعات اقتصادی " به همت کارشناس برنامه و بسته­ های تهیه شده صورت می­ گیرد .


محمد و مریم سرمدی سردبیری و تهیه کنندگی این برنامه را برعهده دارند.


این برنامه هروز ( به غیر از جمعه ) از ساعت 14:45 الی 14:55 توسط گروه اطلاع رسانی رادیو اقتصاد به روی آنتن می­ رود .


آی فیلم انگلیسی هم سخن می گوید
پس از موفقیت چشمگیر آی فیلم عربی و فارسی، اکنون آی فیلم انگلیسی اولین شبکه فیلم و سریال ایرانی به زبان انگلیسی راه اندازی شد .


این شبکه که با دوبله حرفه ای فیلم ها و سریال های فاخر ایرانی به زبان انگلیسی با هدف شناساندن فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران زمین به مردم سایر نقاط دنیا راه اندازی شده است، فعالیت خود را از امروز سه شنبه 22اسفند رسماً آغاز کرد.


شبکه آی فیلم انگلیسی هر روز هفته و در طول 24 ساعت، فیلم، سریال و برنامه های سرگرم کننده به زبان انگلیسی پخش می کند. مخاطبان این شبکه می توانند آی فیلم را از طریق 4 ماهواره هات برد، آپتوس (استرالیا) ، نایل ست(خاورمیانه) و اینتل ست (اروپا و آفریقا) دریافت کنند. علاوه بر پوشش ماهواره ای، این شبکه از طریق اینترنت روی رایانه های شخصی، تبلت ها، گوشی های تلفن همراه و تلویزیون های هوشمند در سراسر جهان قابل دریافت است.

 

به گفته دکتر سرافراز معاون برون مرزی، آی فیلم با شعار "یک تجربه خانوادگی جدید" سعی دارد با محتوایی متفاوت از سینمای هالیوود، خانواده ها درجوامع غربی را با تجربه ای جدید از رسانه دیداری و سینما آشنا کرده و محیطی امن و پرجاذبه را در اوقات فراغت و به زبان خود آن ها فراهم سازد.

 

به گفته وی پخش این شبکه، شامل فیلم ها و سریال های ایرانی دوبله شده در ژانرهای خانوادگی – اجتماعی، کمدی، پلیسی و تاریخی و همچنین برنامه هایی جذاب و متنوع شامل پشت صحنه فیلم ها و سریال ها، دوربین مخفی، فیلم های داستانی 100 ثانیه ای، مستندهای متنوعی راجع به ایران و برنامه های تعاملی بین بیننده و شبکه می باشد.

 

آی فیلم انگلیسی با گشودن دریچه ای جهانی به روی فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی، انعکاس حقایق درون جامعه ایرانی و ارائه تصویری منطبق با واقعیت از مردم صلح طلب و تمدن باستانی ایران، درصدد است با تلاش غرب در گسترش فرهنگ ایران هراسی مقابله کند.

 

همچنین شبکه آی فیلم با بهره گیری از فن آوری روز و پخش بر روی اینترنت و تلفن های همراه ، در پی مبارزه با تلاش هایی است که اخیراً از سوی برخی شرکت های ماهواره ای غربی در راستای محدود کردن صدای فرهنگ مردم ایران، صورت گرفته است.


گلچین و انتخابات ریاست جمهوری
برنامه "گلچین" ویژه انتخابات ریاست جمهوری از شبکه استانی هامون روی آنتن می رود.


به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ برنامه "گلچین" در سیمای سیستان وبلوچستان زمینه را برای انتخاباتی سالم و پویا فراهم می کند. تریبون آزاد دانشجویی ، حضور نخبگان سیاسسی و مذهبی، سرودها و موسیقی های محلی، کلام گهربار امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری از آیتم های برنامه است.

 

برنامه "گلچین" به تهیه کنندگی علی هاشمی و مرضیه شایان، یکشنبه ها از ساعت 17 به مدت 30 دقیقه پخش می شود.


شبکه جوان همراه با راهیان نور
شبکه جوان با پخش گزارش هایی از اردوهای راهیان نور مخاطبان خود را با این زائران همراه می کند .


اردوهای راهیان نور فرصت بسیارارزشمندی است تا بخش بسیار کوچکی ازرشادت های فرزندان این آب و خاک در جریان هشت سال جنگ تحمیلی درمقابل دید هم میهنان به ویژه برنامه " راهیان نور " با تهیه گزارش از کاروان های راهیان نور در مناطق مختلف عملیاتی ، تلاش دارد مخاطبان خود را با رشادت های فرزندان این آب و خاک در جریان هشت سال دفاع مقدس آشنا کند. نسل جوان قرار بگیرد . حضور زائران به ویژه جوانان در کاروان های راهیان نور موجب آشنایی ودرک اقشار مختلف مردم از مناطق عملیاتی می شود که چگونه رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس ایستادگی کردند و دشمن را از خاک میهن اسلامی بیرون راندند . با عنایت به این موضوع شبکه رادیویی جوان مانند سال های گذشته اقدام به تهیه برنامه هایی با عنوان " راهیان نور" " بهارنارنج " و " نوبرونه " کرده است.


این برنامه در45 قسمت 15 دقیقه ای از 29 اسفند تا 13 فروردین 92 در ساعت های 6:45 ، 13:15 و 18:50 از شبکه جوان پخش خواهد شد.


همچنین بخش هایی از برنامه " بهار نارنج " و "نوبرونه " نیز اختصاص به گزارش از کاروان های راهیان نور دارد.


گفتنی است: برنامه "نوبرونه" از29 اسفند تا15 فروردین 92در ساعت 10 و برنامه "بهار نارنج " 29 اسفند تا15 فروردین درساعت 17 به روی آنتن می رود.


چگونه کسب و کار راه اندازی کنیم
گروه جوان و دانش شبکه جوان در برنامه" نمودار" به بررسی مدیریت راه اندازی کسب وکار می پردازد.


در برنامه "نمودار" چهارشنبه 23 اسفند ماه با دکتر هادی غنیمی فرد رئیس هیئت مدیره شبکه خانه های صنعت ومعدن ایران درخصوص اینکه چگونه یک کسب وکار را راه اندازی کنیم ، گفت وگو می شود.


بحث شب ، نقطه اوج، بازار های آینده و گزارش روز از بخش های دیگر برنامه "نمودار" است.


این برنامه شنبه تا چهارشنبه درساعت 23 ازشبکه جوان پخش می شود.


سردبیری و مجریگری این برنامه را مهرگان سوادکوهی بر عهده دارد.


پلدشت صاحب دفتر خبری شد
با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان دفتر خبری پلدشت به بهره برداری رسید.

 

شکرنیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در مراسم افتتاح گفت: برای احداث این دفتر خبری در مجموع یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .

 

وی افزود: این دفتر مجهز به سیستم اینترانت سازمان صدا و سیماست که با وجود این سیستم امکان ارسال صدا و تصویر اخبار و رویدادهای این شهرستان در سریعترین زمان ممکن میسر شده است.

 

طالبی فرماندار شهرستان پلدشت هم در این مراسم خواستار راه اندازی پخش دیجیتالی برنامه ها در این شهرستان مرزی شد.


نوروز 92 با شبکه استانی قم

صدا و سیمای قم در ایام نوروز ویژه برنامه هایی را برای نوروز 92 تدارک دیده است.

 

برنامه " عیدانه " از 29 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی هر روز از ساعت 10 تا 30 : 12 از رادیو قم پخش می شود.معرفی آداب و رسوم و فرهنگ قم ، معرفی جاذبه های گردشگری و آثار و ابنیه تاریخی استان ، ارتباط با مسئولین پلیس راه و انعکاس وضعیت ترافیکی راه های استان ، اطلاع رسانی وضعیت جوی ، ارتباط با مسئولین ستادخدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی استانداری قم ، مصاحبه با مجاوران و زائران کریمه اهل بیت (س) و انعکاس حال و هوای قم در نوروز و ... از بخش های مختلف این برنامه است که هر روز توسط یکی از تهیه کنندگان ، به همراهی گروه های برنامه ساز پخش خواهد شد.

 

برنامه " گل بگیم ؛ گل بشنویم " از 29 اسفند تا پایان تعطیلات نوروز از ساعت 17 تا 30 : 19 از شبکه استانی صدای مرکز قم پخش می شود و ضمن برخورداری از آیتم های متنوع و مختلف ، پخش تلفن های مردمی و انعکاس تجربیات ، خاطرات و آداب و رسوم و ... را از نظر دور نداشته است.

 

" نوبهار " ویژه برنامه تحویل سال سیمای نور است که در لحظات تحویل سال نو بطور زنده و مستقیم از حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) پخش می شود.این برنامه از ساعت 11 تا 15 با آیتم های گزارش های بهاری از روستاهای قم ، ارتباط با شبکه های استانی ، پخش نماهنگ ، مهمان ویژه و بخش کارشناسی مذهبی ، حافظ خوانی و تواشیح به تهیه کنندگی جواد سعادتمند و محسن صباغ زاده و با اجرای حسین تقی زاده از سیمای نور پخش می شود.

 

سیمای نور در ایام نوروز 92 با پخش برنامه " صد سال به این سال ها " میهمان مخاطبان هم استانی است. این برنامه به تهیه کنندگی امیر بیطرفان ، با اجرای محمدرضا اشعری ، محمد پورصباغیان ، مهدی نیک روش ، فاطمه واقفی و به نویسندگی کوثر بهبهانی آهنگ از سیمای مرکز قم پخش می شود." صدسال به این سال ها " از 28 اسفند تا 1 فروردین 92 هر شب از ساعت 20 تا 30 : 20 و از 2 تا 14 فروردین ماه از ساعت 21 تا 30 : 22 با بخش های متنوعی از جمله گشت و گذار در گوشه و کنار استان ، عید دیدنی ، احادیث و روایات در موضوع نوروز ، گزارش ، میهمان ، نماهنگ و ... لحظات پرباری را برای مخاطبان شبکه استانی تدارک دیده است.


پخش زنده کنگره صاحب عروه

کنگره بین المللی صاحب عروه از رادیو معارف به صورت زنده پخش می‌شود.


با هدف تجلیل از بزرگان و سرآمدان علم و فرهنگ کنگره بین المللی صاحب عروه از این رادیو پخش زنده خواهد شد.

 

کنگره بین المللی بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی سید محمد کاظم طباطبایی یزدی مشهور به صاحب عروه با هدف تجلیل از شخصیت علمی مرحوم سید، احیای آثار علمی وی و نیز انتشار آثاری از این فقیه بزرگوار پنج شنبه 24 اسفند 91 در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار می‌شود که مراسم صبح این همایش از رادیو معاریف به صورت زنده و مستقیم از محل همایش پخش خواهد شد .


خانواده ای در شبکه سحر
"خانواده" (گهرانه) عنوان برنامه ای هفتگی است که خانواده های اردوزبان زیادی را پای گیرنده های تلویزیونی کشانده و به تماشای شبکه جهانی سحر می نشاند.


برنامه "خانواده" در مرکز الاسلام الاصیل قم تهیه و تولید و هر هفته به طور زنده از سیمای اردو پخش خواهد شد.

 

مهدی فهیمی تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارد و در آن به مسایل گوناگون خانه و خانواده، مشکلات مرتبط با آنها، بیان راه حل ها و مسایل زنان پرداخته می شود.

 

گفت و گوی مجری و کارشناس اجتماعی، نریشن- تصویر، بیان حدیث و گزارش مردمی از جمله آیتم های برنامه "خانواده" است.

 

ریشه های بروز اختلافات خانوادگی و راههای تحکیم ارتباط بین اعضای خانواده و زوجین، ویژگی خانواده های اسلامی و اصول و مبانی پی ریزی و حفظ بنیان آن، نقش مدیریت زنان در خانواده، تربیت فرزند و حقوق خانواده از جمله موضوعات و مباحثی هستند که در این برنامه مطرح شده و مورد بحث قرار می گیرد.

 

بشیر احمد ناظر محتوایی این برنامه است و طاهره پروین اجرای آن را بر عهده دارد.

 

برنامه "خانواده" شنبه ها ساعت 15:00 به وقت تهران به مدت 45 دقیقه از سیمای اردوی شبکه جهانی سحر پخش می شود.


گنجینه ادبیات فارسی پیش روی مخاطبان شبکه سحر

"گنجینه ادبیات فارسی" به منظور معرفی شاعران برجسته شعر کلاسیک ایران به مخاطبان فرانسوی زبان، از سیمای فرانسوی شبکه بین المللی سحر پخش می­ شود.

 

"گنجینه ادبیات فارسی" در قالب یک برنامه ترکیبی تولید شده است و به معرفی شعرای ایرانی دوره کلاسیک شعر فارسی که شعرای فرانسوی از ایشان تاثیر گرفته­اند، می ­پردازد.

 

حافظ، سعدی، مولوی، فردوسی، صائب، خیام، نظامی رودکی و عطار 9 تن از شعرای پارسی­گویی هستند که در این برنامه به معرفی آنها پرداخته شده است.

 

"گنجینه ادبیات فارسی" در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و نیشابور تصویر برداری شده و شامل بخش­های سخنان کارشناس در مورد موضوع هر قسمت، تصویر نریشن، اشعار شاعر، کتاب­های چاپ شده در ارتباط با شاعر و پخش نماهنگ با زیر نویس فرانسوی است.

 

تصویر نریشن­های این مجموعه علاوه بر معرفی شاعر، اشعار شاعر را نیز مورد بررسی قرار می­دهد. در بخش­های مختلف هر قسمت نیز حداقل 2 الی 3 کارشناس به زندگینامه، آثار، سبک شعری وتاثیراتی که شعرای فرانسوی زبان از ایشان گرفته­اند، می­پردازند و درباره این موضوعات صحبت می کنند.

 

گفتنی است: این برنامه در شهر شیراز بر سر آرامگاه حافظ و سعدی، در شهر نیشابور بر سر آرامگاه خیام و عطار، در شهر مشهد بر سر آرامگاه فردوسی و در شهر اصفهان نیز در بناهای تاریخی مانند چهل ستون، عمارت چهار باغ، میدان نقش جهان و ... تصویربرداری شد.

 

"گنجینه ادبیات فارسی" را علیرضا حبیبی کارگردانی کرده و از دیگر عوامل آن می­توان به دکتر ابراهیم سلیمی(نویسنده)، رضا حداد،سید وحید شاهچراغ و سید سعید شاهچراغ(تصویربرداران) و سروش سلیمی(دستیار تهیه کننده) اشاره کرد.

این مجموعه در 13 قسمت 30 دقیقه­ ای برای مخاطبان سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر آماده شده است.

علیرضا مهدوی تهیه کننده این برنامه است.


هشدار برای ثبت شرکت در خارج

جذابیت قیمت دلار در ماههای اخیر و گرایش به صادرات سبب شد تا رادیو اقتصاد برنامه "هشدارهای تجاری " را تولید و پخش کند.

 

به همین منظور سرهنگ رضا غنی لو کارشناس قوه قضاییه در برنامه "هشدارهای تجاری " آموزش­های لازم رادر خصوص میزان اعتماد و نحوه انتخاب شرکت های واسط ، که از طریق آگهی اقدام به جذب بازرگانان با قول راه اندازی شرکت در کشورهای خارجی می­کنند را به سمع شنوندگان می ­رساند .

 

این برنامه به همت گروه صنعت به سردبیری لیلا علاقمند تهیه و پخش می شود .

 

"هشدارهای تجاری "سه شنبه 22 اسفندماه ساعت 15:30 به روی آنتن می رود .
پایان پیام/
 

کد خبر 237543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha