کرمانشاه رتبه پنجم ایثارگری را در کشور دارد/تقدیم 30 هزار ایثارگر

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه، با تبریک فرارسیدن 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید، گفت: کرمانشاه با تقدیم 30 هزار شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر رتبه پنجم ایثارگری را در کشور دارد.

مراد کوشکی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، با تبریک فرارسیدن 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) به خبرنگار شبستان گفت: تجلیل و تکریم از مقام والای شهدای و زنده نگه داشتن یاد و نام آنان از وظایف آحاد جامعه است.


وی با اشاره اینکه تاسیس بنیاد شهید نشان از آینده نگری و تدبیر بالای رهبر کبیر انقلاب اسلامی دارد، افزود: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و پراکندن عطر شهادت در جامعه، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدا از ضرورت های تاسیس این نهاد است.


مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه کرمانشاه 30 هزار شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این استان 1150 بار مورد بمباران هوایی قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه رتبه پنجم ایثارگری در کشور را دارد، اضافه کرد: در بین شهدای ما 900 زن شهید، یک هزار و 600 زن جانباز، و 750 کودک زیر 15 سال وجود دارد و این نشان دهنده این است که زنان و مردان این خطه دوشادوش یکدیگر از آب و خاک ایران دفاع کرده اند.


کوشکی، تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه را چهار هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیش از 25 در صد نخبگان کشور جز جامعه ایثارگری هستند.


مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه، تصریح کرد: این سازمان ماموریت های متنوعی را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، رفاهی، آموزشی، بهداشت و درمانی، مشاوره ای و حقوقی برای رسیدگی به امور خانواده های شهدا و ایثارگران به انجام می رساند.


وی یکی از اهداف سازمان بنیاد شهید را پیگیری مسائل علمی آموزشی ایثارگران عنوان کرد و افزود: در این راستا تاسیس مدارس شاهد، تشکیل ستاد های شاهد در آموزش و پرورش و دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت.


مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه، رسیدگی به درمان جانبازان در داخل کشور و در صورت نیاز اعزام آنها به خارج از کشور را یکی دیگر از فعالیت های این نهاد عنوان کرد و افزود: بنیاد شهید علاوه بر وظایفی که عهده دار آن است یک نهاد فرهنگی نیز به شمار می آید.


کوشکی، برگزاری کلاس های قرآن کریم در رشته های روخوانی و روانخوانی، تفسیر و مفاهیم، برگزاری مسابقات قرآن کریم در گستره استانی، منطقه ایی و ملی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری کلاس های هنری، فرهنگی و ادبی، برگزاری نمایشگاه های از شهدا و آثار آنها، برگزاری یادواره های و یادبودهای شهدا را از جمله فعالیت های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه عنوان کرد.


وی در ادامه به تاسیس حسینه های شهدا با همکاری خانواده های این عزیزان اشاره کرد و افزود: این حسینه ها در ایام مختلف سال برنامه های مذهبی و فرهنگی خوبی را اجرا می کنند.


مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه همایش کشوری علمی ایثار با همکاری دانشگاه های رازی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز سال گذشته برگزار شده است، گفت: نخستین همایش ملی آزادگان با عنوان مرداد رهایی با حضور آزادگانی از سراسر کشور، در سالروز ورود آزادگان به میهن نیز در استان برگزار شد.


کوشکی، گفت: مسابقات ورزش باستانی و هنرهای فردی قهرمانی کشور ویژه جانبازان ویلچری برای دو سال متوالی در کرمانشاه برگزار شد.


وی با اشاره به جمع آوری آثار شهدا و نگهداری آن در موزه اسناد ملی برای حفظ و اتقال آن به نسل های آینده، افزود: این حماسه ها باید درس بزرگی برای فرزندان ایران در همه اعصار باشد و نسل های آتی باید با توسل به این ارزش ها راه خود را طی کنند.


مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه، به آغاز سفرهای کاروان های راهیان نور اشاره کرد و اظهارداشت: سال گذشته استان کرمانشاه میزبان سه هزار و 600 نفر از ایثارگران سراسر کشور بود که به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.


این مقام مسئول، با اشاره اعزام دانشجویان استان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور، گفت: در این راستا بنیاد شهید با همکاری دانشگاه های پیام نور، رازی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی دانشجویان شاهد و ایثارگر را به این مناطق اعزام می کند.


پایان پیام/

کد خبر 237458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha