مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجب استفاده بهینه از تولیدات داخلی می شود

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موجب استفاده بهینه از تولیدات داخلی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، موحد امان اللهی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج، امروز (22 اسفند) در جلسه مبارزه با قاچاق ارز و کالا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: مسئله قاچاق کالا و ارز یکی از مشکلات کشور که پیشگیری و مقابله با آن امری ضروری است.

 

وی افزود: مهمترین موضوعی که باید در کمسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز پیگیری شود ارائه پیشنهادات کاربردی و دارای قابلیت اجرایی برای مقابله با قاچاق، اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی در خصوص قبح و تبعات سوء استفاده از کالای قاچاق در اقتصاد ملی، آسیب شناسی عملکردها و شناسایی و رفع خلاءهای قانونی است.

امان اللهی اظهار داشت: قاچاق حربه و دستاویز استکبار جهانی و دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به نظام اسلامی و اقتصاد ملی است و این نشانگر اهمیت رسالت کاری ما در برخورد با این پدیده شوم است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج تصریح کرد: متأسفانه عده ای فرصت طلب با سوء استفاده از مباحث و موضوعات اقتصادی متاثر از تحریمها، اقدام به قاچاق کالا می نمایند و مقابله با این پدیده در راستای حمایت از اقتصاد و تولید ملی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سالجاری است و این تنها با همکاری و عزم جدی دستگاههای اجرایی مربوطه محقق می شود.
 

این مقام مسئول با اشاره به قاچاق و خروج دام از مرزهای استان بدون مجوز دامپزشکی و بصورت غیرمجاز، خواستار نظارت و بازرسی مستمر دستگاه های ذیربط و نیروهای انتظامی برای مقابله با این پدیده شد.


امان اللهی یادآور شد: تشدید بازرسی از بازار و اصناف در ایام نوروز از جمله برنامه هایی است که باید برای جلب رضایت شهروندان و مسافرین نوروزی و مقابله با فرصت طلبان و سود جویان در دستور کار قرار گیرد.

 

گفتنی است، در این جلسه اعضاء کارگروه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای یکساله خود ارائه کردند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 237330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha