همایش متمرکز زائران عتبات عالیات گلستان برگزار شد

همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان گلستان، عصر روز گذشته (21 اسفند) با حضور زائران عتبات در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام عباس دارویی، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان گفت: سفر عتبات با سفرهای دیگر متفاوت است و این سفر نوعی دعوت محسوب می شود.


وی با بیان اینکه افرادی که به این سفر معنوی می روند گزینشگران خدا، پیامبر و ائمه هستند، افزود: در این سفر زائران بدون تلاش انتخاب و دعوت شده اند.


حجت الاسلام دارویی با اشاره به برکات سفر معنوی حج، تصریح کرد: در سفر معنوی حج تمامی گناهان انسان بخشیده و آمرزیده می شود و یک انسان منزه و پاک از سفر بر می گردد.


وی با بیان اینکه به فرموده پیامبر اسلام (ص) " کسی که به زیارت من آید مثل این است که خدا را در عرش زیارت کرد"، ادامه داد: کسانی که به زیارت خضرت علی (ع) می روند نیز مانند کسی است که خدا را در عرض زیارت کرده و همنشین شده است.


حجت الاسلام دارویی گفت: در روایات آمده: کسی که به زیارت امام علی (ع) برود رزق و طول عمر او زیاد شده و بلایا از او دور می شود.


وی افزود: ائمه (ع) بسیار بزرگ و عزیز هستند و کرامات بسیار زیاد شامل حال انسان هایی می شود که حتی گمان نمی برند.


حجت الاسلام دارویی اظهارداشت: ائمه (ع) تضمین کرده اند کسی که به زیارت قبرشان برود گناهنشان بخشیده و آمرزیده می شود.


وی خطاب به زائران گفت: لطف بزرگ خداوند شامل حال شما شده و از این لطف و کرم الهی قدردانی کنید و فرصت را غنیمت شمرده و نهایت بهره را از آن ببرید.


حجت الاسلام دارویی دائم الوضو بودن، خواندن دعا، تلاوت قرآن، ذکر و استغفار را از مسائل مهم این سفر خواند و تاکید کرد: این مسائل در سفر فراموش نشود.


پایان پیام/ 

کد خبر 237237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha