آیت الله خوشوقت مسجد را به کانون حضور جوانان تبدیل کرد

حسینی با اشاره به ارتباط اثرگذار آیت الله خوشوقت با جوانان گفت: وی با استناد به جمله امام مبنی بر اینکه مسجد سنگر است همواره در مسجد حضور داشت و در آنجا به سوالات و ابهامات جوانان پاسخ می گفت.

به گزارش خبرنگار شبستان، نکوداشت علمی آیت الله خوشوقت با عنوان "در مکنون" عصر روز شنبه، 19 اسفندماه در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
بر پایه این گزارش، در این نکوداشت، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی سخنانی با بیان اینکه آیت الله خوشوقت، مظهر معنویت و اخلاق بود، اظهار کرد: کلام او تاثیرگذار بود و چون شمعی بود که جوانان گرد او جمع می شدند.

وی گفت: اینکه انسان بتواند به نحوی سخن بگوید که سخنش در دل ها اثرگذار باشد، کار ساده ای نیست و صدق و صفایی می خواهد که شاید در هر کسی وجود نداشته باشد، اما در آیت الله خوشوقت به حد بالایی وجود داشت.
حسینی ادامه داد: آیت الله خوشوقت همواره به جمله تاریخی امام(ره) مبنی بر اینکه مسجد سنگر است، استناد می کرد و همواره در مسجد حضور داشت و به سوالات و ابهامات جوانان پاسخ می گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آیت الله خوشوقت در حوزه عرفان نظری صاحب نظر و در حوزه عرفان عملی صاحب سبک بود، تصریح کرد: او همواره نسبت به اساتید خویش امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، آیت الله بروجردی تواضع داشت.
وی یکی از فعالیت های وزارت ارشاد در دولت دهم را معرفی و تجلیل شخصیت های بزرگ فرهنگی و عملی در زمان حیات آنان دانسته و خاطر نشان کرد: هر چند بسیاری از این افراد مایل نیستند که معرفی شوند اما دستگاه های فرهنگی مانند این وزارتخانه وظیفه خود می داند در تجلیل از این بزرگان به وظیفه خود عمل کنند. 

پایان پیام/

 

کد خبر 236357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha