رسالت امروز رسانه ها بصیرت افزایی است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: بصیرت افزایی از رسالت های رسانه است و علما از بصیرت به عنوان قدرت تشخیص، پردازشگری و ورزیدگی ذهنی برای شناخت امور پنهان یاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین، ظهر امروز (19 اسفند) در هشتمین همایش بسیج و اصحاب رسانه و دومین یادواره شهدای رسانه که در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو قزوین برگزار شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان تفاوت دارد و حتی واژه انقلاب با سایر اشکال ادبیات سیاسی متفاوت است.
 

وی ادامه داد: انقلاب تغییر در ساختارها، ارزش ها، آرمان ها و نگرش ها است، انقلاب اسلامی زمانی که توسط معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) تاسیس شد، با تاسی از 1400 سال اسلام، تشیع و نهضت های اخیر بود.
 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: انقلاب اسلامی ایران از زمان تأسیس خود به دنبال آرمان ها و اهداف مشخصی بود که استقلال، عزت سیاسی و آزادی از جمله این آرمان ها است، البته آزادی را نباید بد ترجمه کرد چراکه آزادی به معنای ولنگاری و محدود کردن نیست بلکه به معنای قانونمند کردن است.
 

وی عنوان کرد: یکی دیگر از آرمان هایی که انقلاب اسلامی ایران به دنبال آن بوده و اکنون نیز به دنبال آن است، گردش قدرت در میان نخبگان اجرایی و سیاسی کشور است، جمهوریت به معنای گردش قدرت میان نخبگان کشور است.
 

صادقی جهانی اضافه کرد: امنیت در ابعاد اجتماعی، روانی و جغرافیایی یکی از بالاترین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایران است، از دیگر مسائلی که انقلاب به دنبال آن است، رفاه عمومی است، پس از گذشت 34 سال از عمر انقلاب اسلامی، با وجود کاستی ها هر انسان منصفی وقتی به جمهوری اسلامی نگاه می کند، به خود می بالد.
 

وی تصریح کرد: یکی از وظایف رسانه پرسشگری است ولی هنر تمامی ما باید این باشد که در محدوده قانون عمل کنیم و در این صورت است که آزادی تنظیم کننده رابطه میان قوا، مردم با قوا و حکومت و رابطه میان مردم با مردم می شود.
 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین توضیح داد: اینها از آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و امروز رسالت رسانه مکتوب، مجازی، شنیداری و دیداری پاسداری و صیانت از آرمان های انقلاب است.
 

وی تأکید کرد: ما اصحاب رسانه دو رسالت مشترک داریم که یکی از این رسالت ها امیدآفرینی در جامعه و دیگری اعتمادسازی همراه با امیدآفرینی است.
 

صادقی جهانی یادآور شد: ما در صحنه بین المللی رقیب، معاند، بدخواه و دوست داریم و ملت های جامعه بین الملل امروز دوستان ایران اسلامی هستند و رابطه میان اینها رابطه ای مستحکم است.
 

وی با اشاره به لزوم امید آفرینی در جامعه خاطر نشان کرد: امیدآفرینی و اعتمادسازی در جامعه به این معنا نیست که ما ضعف مسئولان را بازگو نکنیم بلکه باید توجه داشته باشیم که چه موضوعی را مطرح می کنیم و با مطرح کردن آن موضوع چه چیزی و چه اندازه به کیسه ملت و یا نظام وارد می شود.
 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اضافه کرد: رسانه هایی که ریشه در بیرون دارند، تمام خوبی های ما را به عنوان ضعف به ما برمی گردانند.
 

وی تصریح کرد: چهار مولفه وجود دارد که باید توجه مضاعفی به آن داشته باشیم، نخست اینکه هنر رسانه این است که در مردم قوه تحلیلی به بارآورد که بتوانند منافع ملی را به منافع شخصی خود ترجیح دهند، دیگر اینکه رسانه باید بتواند در جامعه ایجاد یکپارچگی کند.
 

صادقی جهانی تأکید کرد: بصیرت افزایی از دیگر رسالت های رسانه است، علما و بزرگان از بصیرت به عنوان قدرت تشخیص، پردازشگری و ورزیدگی ذهنی برای شناخت امور پنهان یاد می کنند.
 

وی عنوان کرد: به گفته کارشناسان راهپیمایی روز 22 بهمن سال جاری در 14 سال اخیر بی نظیر بوده است و این به معنای تشخیص مسئله و حضور به موقع ملت ایران است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 236313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha