مساجد نیازمند اتاق فکر و حمایت مالی هستند

رهبر با اشاره به نقش اتاق فکر و حمایت مالی در پیشرفت مساجد گفت: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، دینی و ورزشی نیازمند بودجه است و این حمایت می تواند نقش مساجد را در جامعه پررنگ تر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدتقی رهبر، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم در گفتگو با ستاد خبری سالگرد تاسیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت در کانونهای مساجد کشور گفت: مساجد باید از تمام فرصتها استفاده کند و برای توسعه فرهنگ اسلامی دینی به خصوص برای نسل جوان از تمام ابزارها استفاده کنند.

 

 

وی با بیان اینکه امروز انواع و اقسام ابزارهای جدید فناوری در دست جوانان است اظهار کرد: با توجه به رسانه ها و ابزارهای تبلیغی گوناگون در سراسر دنیا که نسل جوان را بمباران می کنند در چنین شرایطی مساجد باید جایگاه خود را در میان نسل جوان بیابند.

 

 

وی با بیان اینکه برخی مساجد فعال هستند و کانون فرهنگی، هنری و ورزشی محله محسوب می شوند تصریح کرد: اگر مسجدی جامع و گسترده باشد و هر امام جماعتی تنها به اقامه نماز جماعت اکتفا نکند و وسایل سرگرمی و تفریح جوانان را با برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی و ورزشی در نظر بگیرد در چنین شرایطی مسجد به تمام معنا در متن جامعه قرار می گیرد.

 

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم با اشاره به اینکه برخی از مساجد مرکز مشاوره خانوادگی و نسل جوان هستند خاطرنشان کرد: متاسفانه مساجد جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند و این جایگاه منصفانه نیست، کمتر مسجدی وجود دارد که جامع و فراگیر کار کند.

 

 

وی با اشاره به نقش حمایت های مادی و معنوی از مساجد و مدیریت افراد کاردان در این مراکز اظهار کرد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، دینی و ورزشی نیازمند بودجه است و این حمایت می تواند نقش مساجد را در جامعه پررنگ تر کند.

 

 

رهبر با اشاره به اینکه در زمان صدر اسلام مسجد مرکز تمام امور جامعه بوده است اظهار کرد: باید دید آیا مسجد به جایگاه زمان حضرت علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) که در تمام شئون جامعه حرفی برای گفتن داشت رسیده اند یا خیر.

 

 

وی با اشاره به برنامه ریزی گسترده وجامع به همراه حمایت مادی و معنوی کامل از مساجد خاطرنشان کرد: هر کار فرهنگی و اجتماعی بالاخره نیازمند اتاق فکر و بودجه است و این پشتوانه می تواند مسجد را از لحاظ سیاست های کلی و اجرای برنامه های مختلف به حد مطلوب برساند اما باید دید چقدر در این موضوع وقت و هزینه صرف شده است یا فقط در دوره های مختلف به سلیقه های گوناگون در مساجد عمل شده است.
پایان پیام/

کد خبر 236283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha