بهترین مصداق امر به معروف، خوب خدمت کردن به مردم است

فرماندار قروه با اشاره به اینکه شالوده دین بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بنا شده است، گفت: بهترین مصداق امر به معروف را خوب خدمت کردن به مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد رسول شیخی‌زاده، فرماندار قروه، امروز ( 19 اسفند)در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، گفت: ترویج رفتارها و الگوهای ارزشی در سطح جامعه موجب فراهم شدن شرایط و زمینه ترویج معارف اسلامی خواهد شد.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه فرد خاصی نیست، بلکه وظیفه همگانی است و در این رابطه مسئولان نظام اسلامی نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت مضاعف دارند.

 

فرماندار قروه، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از شاخصه‌های مهم اجتماعی و گامی مهم در راستای حفظ ارزش‌ها در جامعه برشمرد و گفت: باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه مشارکت کرده و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک دستگاه و یک اداره نیست بلکه فریضه‌ای است که همه در مقابل آن مسئول هستیم.

 

شیخی‌زاده، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را زمینه ساز ایجاد فضای معنوی در جامعه برشمرد و افزود: تحقق این امر موجب سلامت، تهذیب نفس، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، دوری از گناه در جامعه می‌شود.

 

وی افزود: بر همین اساس باید مدیران و متولیان نیز با شکافت ابعاد امر به معروف و نهی از منکر، فرصت شناخت بیشتری را از این فریضه دینی برای نخبگان جامعه فراهم آورند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری قروه، وی گفت: نیازمند تبیین مفهوم و بیان مصادیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم زیرا گاهی افراد در تشخیص چگونگی اجرای آن به بیراهه می‌روند.

 

فرماندار قروه در پایان خاطرنشان کرد: اقامه دیگر فرایض دینی مبتنی بر اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این فریضه به درستی اجرا شود، بقیه فرامین الهی نیز در جامعه جاری خواهد شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 236252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha