غرب مسئول جنایات سلفی ها در پاکستان است

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان گفت: غربی ها برای پیشبرد اهداف خود در کشورهای اسلامی اقدام به راه اندازی و تجهیز سلفی ها و وهابیون کردند و مقصر اصلی این جنایات نیز غربی ها هستند.

حجت الاسلام علیرضا ریاحی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان گفت: یکی از توطئه های شومی که استعمار پیر یعنی انگلیس در کشورهای اسلامی پایه گذاری کرد بحث راه اندازی فرقه های مذهبی است که متاسفانه منشا اختلاف بین مسلمانان شده است.


وی افزود: مسلمانان باید در این وضعیتی که غربی ها به دنبال ایجاد اختلافات شدید بین آنها هستند خیلی هوشیار باشند و در زمین این جنایتکاران بازی نکنند.


حجت الاسلام ریاحی در خصوص کشتار شیعیان در پاکستان، تصریح کرد: تعداد زیادی از شیعیان پاکستانی قربانی جهل و جمود فکری سلفی ها و وهابیونی شدند که با سطحی نگری خود تیشه به ریشه مسلمانان می زنند.


مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان گفت: ملت پاکستان از دیرباز دوست و همسایه ایرانی ها بوده اند و در گذشته مناسبات خوبی داشته اند اما با رویکرد استعماری برخی کشورهای غربی که به اختلافات داخلی مسلمانان دامن زدند، به دنبال انحراف در مسیر وحدت مسلمین هستند.


حجت الاسلام ریاحی با اشاره به حوادث سوریه، خاطرنشان کرد: سوریه محور مقاومت مسلمین است و باید حمایت شود، اگر امروز غربی ها و مرتجعین حاشیه خلیج فارس به سوریه می تازند به خاطر مواضع ضد استکباری بشار اسد و همسو بودن وی با جریان مقاومت در منطقه است.


وی گفت: امروز در روزگاری قرار داریم که وحدت بین مسلمین عامل ناکامی غرب و دشمنان اسلام است و اگر مسلمین به این حواشی دامن نزنند موفق خواهند بود که پوزه استکبار را به خاک بمالند.


پایان پیام/

کد خبر 236248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha