برگزاری آزمون‌های نظری و عملی طرح ارزیابی

مدیر برنامه ریزی و اجرایی دبیرخانه طرح ارزیابی قاریان و مدرسان با اشاره به برگزاری موفق آزمون نظری طرح ارزیابی قاریان و مدرسان گفت: برف و سرما مانعی برای حضور پر شور شرکت کنندگان نشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدتقی میرزاجانی، مدیر برنامه ریزی و اجرایی دبیرخانه طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم از برگزاری آزمون‌های نظری و عملی دور اول و دوم طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم از صبح، پنج شنبه 17 اسفند 91 خبر داد.

میرزاجانی گفت: با توجه به پذیرش بیش از 150 نفر از قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در آزمون ورودی، 100 نفر از ایشان برای آزمون های نظری اعلام آمادگی کرده که حدود 80 نفر از ایشان در آزمون روز پنج شنبه حاضر شدند.

وی ادامه داد: این آزمون ساعت 9 و 30 دقیقه صبح و با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه ق توسط احمد ابوالقاسمی، از قاریان شرکت کننده در این طرح آغاز شد. سپس توضیحات و تذکراتی پیرامون فرایند آزمون های نظری و عملی توسط اینجانب ارائه گردید.

میرزاجانی با بیان این مطلب که آزمون های عملی مدرسان و قاریان درجات 3 و 4 در بعد از ظهر همین روز برگزار شد، گفت: با توجه به تعدّد درجات و گرایش‌ها و همچنین متفاوت بودن آزمون‌های عملی و نحوه‌ی اجرای هر یک، دو گروه داوری به ارزیابی بخش حفظ و تفسیر پرداختند و در مکان‌هایی دیگر نیز تلاوت تحقیق و ترتیل از ایشان ضبط شد.

وی اذعان کرد: دکتر محمدحسین سعیدیان، حجت الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، حجت الاسلام محمدرضا حاج‌ابوالقاسم و ابوالفضل علامی در حوزه های حفظ، تفسیر و قرائت داوطلبین به ارزیابی و داوری پرداختند.

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن از ادامه این آزمون ها در خرداد سال آینده خبر داد و گفت: آزمون‌های عملی قاریان و مدرسان درجات 1 و 2 سال آینده برگزار خواهد شد. ضمناً دی ماه سال 92 ثبت نام دور سوم این طرح توسط شورای عالی قرآن صورت می‌پذیرد.

به گزارش حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن،میرزاجانی در پایان گفت: حضور و بازدید تعدادی از اساتید و پیشکسواتان عرصه قرائت و تدریس قرآن کریم از جمله سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، دکتر امیرمحمود کاشفی، معاون پژوهش شورای عالی قرآن، علی‌اکبر حشمتی، معاون نظارت شورای عالی قرآن، دکتر محمدحسین سعیدیان، حجت الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور و مهندس علی اکبر رضائیان، مدیر مجتمع امام خمینی(ره) از فرایند برگزاری آزمون‌های امروز قابل توجه بود.

لازم به ذکر است، آزمون نظری و عملی اولین و دومین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم روز پنج شنبه، 17 اسفند 91 در هوای سرد و برفی تهران در مکان بزرگراه رسالت، مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 236207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha