همایش کارگاه آموزشی خدام و هیئت امنا مساجد در کردستان برگزار شد

همایش و کارگاه آموزشی خدام و هیئت امنا مساجد و بقاع متبرکه، امروز(19اسفند)در امامزاده پیر محمد (ع) سنندج با حضور مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازسنندج، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در این همایش گفت: کمک به مسجد مانند این است که شما دارید به خدا کمک می کنید. باید به این نکته نیز توجه داشت که هنگام رفتن به مسجد باید لباس تقوا بپوشید و قلب خود را از زشتیها پاک کنید و برتقوا و دین خود بیفزایید.

 

وی افزود: با رایزنی های انجام شده با شهرداری موافقت شده سند 50 متر از رقبات مساجد به تجاری تبدیل شود و امیدوار است اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با همت مضاعف بتواند این مهم را به انجام برساند تا مساجد استان بتوانند از نظر اقتصادی مستقل شوند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان بااشاره به این که خداوند در قرآن کریم می فرماید کسانی که به عمران و آبادانی و فعال بودن مسجد کمک می کنند کسانی هستند که اهل ایمان به خدا و آخرت هستند، تصریح کردند: آبادانی یک مسجد به این است که شلوغ باشد و بهره های دینی زیادی در آن صورت گیرد و نقش هیئت امنا این است که به اندازه نیاز تلاش کنند و به توسعه معنوی مساجد برسند. همه این ها باید اهل فضل باشند و برنامه های متنوع فرهنگی، علمی و دینی داشته باشند.


آیت الله حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: مدیریت مساجد توسط هیئت امناء می تواند آنان را جزء بندگان خاص خدا قرار دهد زیرا آیات و احادیث فراوانی دراین باره تاکید داشته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در این همایش افزود: از فضای مساجد در استان کردستان بایداستفاده فرهنگی زیادی بشود،زیرا مسجدیکی از پایگاه های اصلی با تهاجم فرهنگی دشمنان دین است.


سلمان روحی تصریح کرد: استان کردستان پتانسیل خوبی از نظر تعداد مساجد برای انجام فعالیت های فرهنگی دارد و این مهم وابسته به تلاش و همکاری هیئات امنا و خادمین اماکن متبرکه است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تبلیغات در زمینه وقف توسط امام و هیئت امنادر مساجد می تواند بسیاری از نیازمندیهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را حل کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد:برگزاری چنین همایش هاو کارگاهها می تواند باعث ارتقاع سطح کیفی عملکرد هیئت امنا و خدام مساجد و امامزادگان در راستای تکریم نمازگزاران و زائران شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای هدایا نقدی ولوح تقدیر از خادمین مساجد در استان تجلیل شد.

پایان پیام/

کد خبر 236185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha