مساجد بهترین مکان برای شکوفایی زمینه های فرهنگی و معنوی جامعه است

امام جمعه شهر نطنز با اشاره به اهمیت نقش مساجد در جامعه گفت: مساجد بهترین مکان برای ساماندهی زندگی و رشد فرهنگی و معنوی جامعه هستند.

حجت‌ الاسلام علیرضا طاحونی، امام جمعه شهر نطنز با اشاره به بیستمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به خبرنگار شبستان اظهار داشت: فعالان کانون‌های فرهگی و هنری مساجد جایگاه والایی در جامعه دارند چرا که تلاش می‌کنند که جامعه را از نظر اجتماعی و فرهنگی ارتقا بخشند.


امام جمعه نطنز به تفاوت‌های مساجد با معابد و مکان‌های مقدس دیگر ادیان اشاره کرد و بیان داشت: تفاوت اساسی بین مساجد و معابد دیگر ادیان وجود دارد و مهم‌ترین تفاوت آن این است که مساجد تنها جایگاه عبادت ما نیستند و مدیریت زندگی و مدیریت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه در مساجد انجام می‌‌شود.


وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری و توجه ایشان به جایگاه مساجد اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت مساجد تاکید کرده‌اند و عنوان کرده‌اند که مساجد بهترین مکان برای ساماندهی زندگی و یادگیری روش‌های سالم و صحیح زندگی کردن است.


حجت‌الاسلام طاحونی گفت: اگر مردم به دنبال ساماندهی سبک زندگی خود هستند، می‌توانند از مساجد برای تحقق این امر استفاده کنند.

 

وی با تاکید بر اهمیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون های مساجد نقش محوری در برنامه های فرهنگی دارند چرا که در جامعه اسلامی مساجد قطب فرهنگی جامعه هستند.

 

وی افزود:کانون های فرهنگی و هنری مساجد حلقه واصله دین و فرهنگ هستند و فرهنگ و هنر در این مراکز با یکدیگر عجین شده است.


پایان پیام/

کد خبر 236183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha