مساجد مهم ترین پایگاه فکری جامعه هستند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: مساجد مهم ترین پایگاه فکری جامعه هستند.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اهمیت مساجد و نقش آنها در جامعه اسلامی به خبرنگار شبستان اظهار داشت:  مساجد سنگر هستند و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد از اهمیت بسزائی برخوردار است و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در خدمت دین باشد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اهمیت کار کارکنان مساجد ادامه داد: مسجد داری و اداره مسجد از شئونات خاص امام معصوم(ع) به شمار می‌رود چراکه مسجد مربوط به ولایت مطلقه فقیه است که رهبری آن را به امام جمعه هر شهر سپرده‌اند.


وی با بیان اینکه فعالیت‌های مختلف جامعه با توجه خاص به مساجد تنظیم می‌شود، ادامه داد: مسجد محل تنظیم دیانت و اخلاق، اخلاق اداری، اجتماعی، فردی، حکومتی و سیاسی به شمار می‌رود و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم، باید بیش از بیش به مساجد توجه کنیم.


حجت‌الاسلام صالحیان ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید افکار و اندیشه های جوانان را در زمینه معرفت و بینش دینی پرورش دهند و امروز در شرایطی هستیم که روحانیت و مساجد باید جلودار فعالیت های فرهنگی باشند.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در مورد فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج از بازوان ائمه جماعات مساجد هستند و همه باید تلاش کنند که فعالیت‌های فرهنگی مساجد از این طریق ساماندهی شود.

 

وی تصریح کرد: با حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد شاهد ارتقای فرهنگ ناب اسلامی در جامعه خواهیم بود چرا که این مراکز مهم فرهنگی شکل دهنده شخصیت اسلامی و فرهنگی جوانان است و خلاقیت های جوانان در این مراکز شکوفا می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 236167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha