مسئله نماز شرط اصلی حکومت اسلامی است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تمام کمالات در نماز وجود دارد، گفت: مسئله نماز شرط اصلی حکومت اسلامی است و تمامی مسائل جمهوری اسلامی ایران نیز باید در راستای نماز باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امروز ( 19 اسفند) در مراسم تجلیل از فعالان نماز دستگاه های اجرایی استان کردستان، گفت: نماز مربوط به اسلام نیست بلکه در زمان حضرت موسی و عیسی و حضرت شعیب و حتی حضرت ابراهیم هم وجود داشته است.

 

وی با بیان اینکه تمام کسانی که به مکه می روند یا برای حج یا برای عمره به این شهر مذهبی سفر می کنند، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) به خداوند متعال فرمودند نه برای حج نه برای عمره به مکه نیامده ام بلکه برای نماز آمده ام.

 

وی تاریخ نماز را برای بشر از زایشگاه تا قبرستان عنوان کرد و افزود: وقتی انسان به دنیا می آید در گوش او اذان و اقامه فرائت و هنگام مرگ نیز نماز میت برای او خوانده می شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهارداشت: مثل نماز به مانند گواهینامه رانندگی است که زمانی که مامور راهنمایی و رانندگی از شما تقاضای ارائه آن را کرد اگر صدها گواهینامه معتبر دیگر در زمینه های مختلف به او نشان دهید قبول نخواهد کرد لذا انجام تمام کارهای خیر بدون نماز قابل قبول خداوند نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، نماز را عامل کنترل انسان خواند و بیان داشت: نماز عبادتی است که باید با سرو صدا همراه باشد امر یواشکی نیست.


وی با بیان اینکه تمام کمالات در نماز وجود دارد، به ارائه مثالی در این رابطه پرداخت و اظهارداشت: بچه وقتی به دنیا می آید بدن او نیازمند ویتامین و پروتئین است و خداوند تمامی موادغذایی مورد نیاز نوزاد را در شیر مادرش قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه نماز در کنار زکات، حج، امر به معروف و نهی از منکر، مشورت و غیره آمده است، ادامه داد: 350 نوع نماز داریم و هیچ عبادتی اندازه نماز تنوع ندارد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: مسئله نماز شرط اصلی حکومت اسلامی است و تمامی مسائل جمهوری اسلامی ایران نیز باید در راستای نماز باشد.


حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، وضعیت نماز در کشور را مطلوب ندانست و گفت: علت اینکه افرادی برای خواند نماز احساس سنگینی می کنند و نمی توانند این امر الهی را به جای آورند، نبود خشوع در آنهاست.


وی راه دعوت به نماز را ایجاد خشوع در مردم خواند و اضافه کرد: بهترین راه دعوت نسل جوان به خواند نماز ایجاد خشوع در آنها با بازگویی الطاف خداوند متعال است.


وی خاطرنشان کرد: مردم برای این به مسجد می روند که اطلاعاتشان ارتقا یابد لذا ائمه جمعه باید همواره مطالعه بیشتری داشته باشند تا بتوانند نیاز مردم را برآورده کنند.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: اگر حرف کوتاه، مفید و موردنیاز مردم باشد بدون شک مشکلات را حل و فصل می کند.


حجت الاسلام قرائتی به بیان مشکلات کنونی و گرانی های کشور پرداخت و اظهارداشت: در عصر کنونی توجیه حماقت، تضعیف جنایت به خون شهدا و تکمیل و حل مشکلات رسالت است.


وی ادامه داد: اگر فردی به خاطر گرانی پسته و برنج و سایر اقلام بگوید من دیگر نماز نمی خوانم و به مسجد نمی روم و در انتخابات شرکت نمی کنم مرتکب تضعیف که جنایت در حق خون شهداست می شود.


وی با بیان اینکه کردستان با سایر نقاط کشور متفاوت است، عنوان کرد: مردم کردستان و علمای آن به شکرانه آب و هوای خوب این منطقه باید سطح اطلاعات و مطالعه شان بیشتر از مناطق گرم کشورمان باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 236164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha