بهره برداری از 432 واحد مسکن مهر در خوی

فرماندار خوی گفت: تا پایان سال جاری بیش از 432 واحد مسکن مهر در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

غلام حسین عماری، فرماندار خوی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: در مجموع یک هزار و 860 واحد مسکن مهر درشهرستان خوی به متقاضیان تحویل داده شده است.


وی، با اشاره به اینکه متوسط پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در این شهرستان 78 درصد است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، در سه ماه نخست سال آینده تمام مساکن مهرخوی افتتاح وبه بهره‌برداری می‌رسند.


عماری، به پیشرفت 20 درصدی سد غازان خوی اشاره کرد و اظهار داشت: سد غازان 120 میلیون متر مکعب گنجایش خواهد داشت و با بهره‌برداری از این سد،آب زراعی بیش از 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و کمبودهای آب شرب شهری و روستایی منطقه تأمین می شود.


وی، اجرای سدهای مخزنی و ذخیره سازی آبهای سطحی و به هنگام را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و اعلام کرد: مجوز احداث سد غازان بر روی رودخانه قطور خوی پس از تکمیل مطالعات و رفع موانع فنی از سوی وزارت نیرو صادر شد که با توجه به کمبود منابع وهدر رفت آبهای سطحی، احداث این سد از نیازهای اساسی بود.


این مسئول خاطر نشان کرد: 12میلیون متر مکعب آب رودخانه الند برای تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی دشت خوی با اعتبار 77 میلیارد در نظر گرفته شده که آب مورد نیاز هفت هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را تأمین می کند.


فرماندار خوی تصریح کرد: با احداث سدهای بویلاپوش و غازان مشکل کم آبی در بخش کشاورزی و بخش شرب شهری و روستایی رفع می‌شود.


پایان پیام/

کد خبر 236129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha