فعالیت‌های نوروزی واحد ارشاد مسجد جمکران آغاز می‌شود

مسئول واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه فعالیت‌های نوروزی این واحد از 29 اسفند به مدت 18 روز آغاز می شود، گفت: مشاوره در بخش های شرعی، اعتقادی و خانواده از جمله این برنامه ها است.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام غلامرضا شاهینی، مسئول واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران به تشریح برنامه‌های نوروزی واحد راهنمایی و مشاوره مسجد مقدس جمکران پرداخت و گفت: این واحد با به کارگیری اساتید متخصص و برجسته حوزه علمیه طبق سنوات گذشته فعالیت‌های ویژه‌ای را در ایام نوروز به زائران و مجاوران این مسجد مقدس ارائه می‌کند.

 

وی افزود: در نوروز 92 واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران برنامه‌های خود را در قالب 9 ایستگاه و مرکز پاسخگویی در سطح مسجد و نمایشگاه به اجرا  می گذارد.

 

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: خدمات و برنامه‌های مراکز ارشاد و مشاوره این واحد در چهار زمینه سئوالات شرعی، سوالات اعتقادی، مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی ارائه می شود.

 

حجت الاسلام شاهینی بیان کرد: در ایام نوروز بیش از 20 روحانی محقق و متخصص حوزه علمیه قم در سه شیفت صبح، عصر و شب عهده دار پاسخگویی به سئوالات شرعی، اعتقادی، خانواده و حقوقی زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران هستند.

 

وی تصریح کرد: این باجه‌های پاسخگویی در ایام سال در شب‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سئوالات مراجعین هستند ولی به دلیل خاص بودن ایام نوروز این روزها و ساعت‌ها به دلیل استقبال گسترده مسافران نوروزی افزایش پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه دو مرکز از این مراکز 9 گانه در نمایشگاه فرهنگی «یار» فعال خواهند بود، ابراز داشت: هفت مرکز دیگر در سطح مسجد و شبستان‌های آن در سه شیفت از 9 تا 13، 16 تا 20 و 20 تا 24 مستقر می شوند.

 

حجت الاسلام شاهینی افزود: با توجه به آمار و گزارشات مکتوب فعالیت‌های دو مرکز از این مراکز در شب‌های چهارشنبه و جمعه تا اذان صبح برای پاسخگویی به سئوالات مسافران نوروزی مسجد مقدس جمکران ادامه دارد.


وی به برگزاری برنامه‌های جدید این واحد در نوروز 92 اشاره کرد و گفت: برنامه «حلقه‌های معرفت» و «جلسات پرسش و پاسخ» با حضور اقشار در سنین مختلف از جمله برنامه‌های جدید این واحد است که در آن به سئوالات مختلف از موضوعات متعدد با بهره گیری از اساتید خبره حوزه و دانشگاه پاسخ داده می‌شود.

 

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است در ایام تعطیلات نوروز هشت جلسه پرسش و پاسخ برگزار شود که اگر با استقبال روبه‌رو شود این جلسات افزایش می‌یابد.

 

مسئول واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران بیان داشت: این جلسات پس از اتمام برنامه‌های رسمی مسجد به مدت 90 دقیقه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شاهینی در ادامه به اجرای برنامه‌ سخنرانی مذهبی و روایت احکام قبل از نماز ظهر و عصر اشاره کرد و گفت: به امید خدا و همکاری روحانیون واحد درصدد هستیم خاطره خوشی را برای زائران نوروزی مسجد مقدس جمکران در نوروز 92 رقم بزنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران می‌توانند سئوالات خود را به صورت تلفنی با شماره 7253419 و 7225050 داخلی 244 با پیش شماره 0251 با کارشناسان این واحد مطرح کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 236119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha