فعالیت های فرهنگی باید در جهت معرفت افزایی صورت گیرد

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه سعادت انسان در گرو تربیت دینی است، گفت: فعالیت های فرهنگی باید در جهت معرفت افزایی و شناخت حقیقی از معارف دینی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی صبح امروز(19 اسفند) در جلسه مشترک با شورای اداری موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی اظهار کرد: لزوم تربیت دینی به عنوان اولویت کار فرهنگی و مسئولیت فعالان فرهنگی ضروری است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بر اهمیت تربیت اسلامی و دینی به عنوان اولویت کار فرهنگی و مسئولیت فعالان فرهنگی تأکید کرد و گفت: سعادت انسان در گرو تربیت دینی است چرا که تربیت‏دینی می‏تواند ارتباط آفریده با آفریدگار را مستحکم‏تر کند و او را به‏پذیرش تعهّد و قبول مسئولیت وا دارد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این مطلب که قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت و انسان سازی،‏ در بخشی از آیات به طور صریح به تربیت دینی و نقش آن در زندگی بشر می پردازد، خاطر نشان کرد: اگر تربیت و فرهنگ سازی براساس فطرت پاک و با اخلاق اسلامی پرورش یابد بر کلیت جامعه اسلامی اثر گذار است.

 

وی بر اهمیت معرفت افزایی در امور دینی تأکید کرد و گفت: در انجام امور فرهنگی نباید تنها بر ارائه اطلاعات دینی به مخاطب اکتفا کرد بلکه ارائه این اطلاعات باید به گونه ای انجام شود که در نهایت به معرفت افزایی و شناخت حقیقی از معارف دینی منتهی شود.

 

حجت الاسلام حسینی بر پیروی مجموعه های مختلف آستان قدس رضوی از منویات مقام معظم رهبری تأکید و خاطر نشان کرد: سیاست های مجموعه های مختلف آستان قدس رضوی در زمینه های سیاسی، بر سیاست های مقام عظمی تولیت آستان قدس رضوی منطبق و برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب است.

 

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: مخاطبان اصلی تربیت دینی مربیان فرهنگی هستند چرا که مربیان و فعالان فرهنگی به عنوان مروجان فرهنگ اسلامی به ویژه در میان نسل جوان جامعه محسوب می شوند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای ارتقا بار معرفتی و اخلاقی فعالان و مربیان فرهنگی باید زمینه های مطالعاتی و خواندن منابع دینی، اخلاقی و معرفتی تقویت شود و در راستای فعالیت های فرهنگی هوشمندانه عمل کنند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 236095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha