نقش واقعی مساجد باید از طریق کانون های فرهنگی هنری احیا شود

امام جمعه شهرستان شبستر، بر احیای نقش واقعی مساجد از طریق کانون های فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: تقویت و گسترش کانون های فرهنگی هنری مساجد وظیفه همه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شهرستان شبستر، شب گذشته (18 اسفند) در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجدکه با تجلیل از فعالان مسجدی این شهرستان همراه بود، با اشاره به اهمیت مساجد از صدر اسلام تاکنون و با استناد به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) گفت: همچنان که ستارگان نوربخش زمینیان هستند، مساجد نیز نوربخش آسمانیان هستند.


وی افزود: بنیانگذار کیبر انقلاب اسلامی با اهمیتی که به مساجد می دادند، این مراکز را سنگر اصلی اسلام دانسته و برحفظ آن تاکید فرموده اند.


نماینده ولی فقیه درشهرستان شبستر خاطرنشان کرد: مسجد مرکز قدرت اسلام است و باید پذیرای همه اقشار باشد و برای انجام فعالیت های فرهنگی و حضورجوانان و نوجوانان در این فعالیت ها هیچ کس حق ندارد، ممانعت ایجادکند.


حجت الاسلام محمدزاده اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه ریزی هدفمند به جذب جوانان و انجام فعالیت های سازنده اقدام کرده و از تهاجم فرهنگ غرب جلوگیری کنند.


امتام جمعه شبستر تاکید کرد: تقویت و گسترش کانون های فرهنگی هنری مساجد وظیفه همه بوده وبایدبه کانونهایی که بیشترین جذب و بیشترین فعالیت مسجدی را دارند امتیاز داده شود.


گفتنی است، مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان شبستر همزمان با 18 اسفند، با شعار مسجد پایگاه عبادت، پایگاه سیاست در سالن آمفی تئاترمقبره شیخ محمود شبستری برگزار و طی آن از 13 نفر از اعضای فعال مدیران مسئول، رابطین فرهنگی، کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد و امام جمعه شهرستان شبستر تجلیل به عمل آمد.  


یادآور می شود، این مراسم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر و کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس و حضور مسئولان استان، شهرستان شبستر، مدیران مسئولان و اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد، هیئت امنا و ائمه جماعات مساجد این شهرستان برگزار گردید.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 236090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha