دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در کاشان برگزار می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از برگزاری دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با عنوان (IRANGDC2013) اوایل اردبیهشت ماه سال 92 در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، منصور دیاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به استقرار دبیرخانه مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: این دانشگاه مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای را در راستای ارتقای فعالیت های پژوهشی و فرهنگی مراکز دانشگاهی، رسالت این مراکز در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و ابداع یک نوآوری و طرحی جدید برای پیشرفت علم و فرهنگ کشور را با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می کند.


وی افزود: ایجاد انگیزه رقابت،کشف استعدادهای برتر و توانمند دانشجویان برای ورود به فضای ساخت و تولید بازی‌های رایانه‌ای و شناسایی استعدادهای صنعت بازی سازی و شرکت های بازی ساز،ترغیب و تشویق آنها برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای بومی و ملی متناسب با فرهنگ و عقاید اسلامی ایرانی در مقابل هجوم بازی‌های رایانه‌ای نامناسب و تجاری سازی فعالیت های علمی پژوهشی مبنی بر تحقق فرمایش مقام معظم رهبری به منظور تولید علم و ثروت در مراکز علمی و دانشگاهی از دیگر اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است.
 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزاری اولین دوره مسابقات در دو بخش لیگ دو و سه بعدی را یادآورشد و افزود: افزایش بخش لیگ آزاد برای رقابت شرکت های بازی ساز تفاوت دور دوم در سال 92 با اولین دوره این مسابقات است.
 

دیاری اظهار داشت: تعداد 12 تیم به صورت جداگانه در هر یک از بخشهای لیگ دو بعدی، سه بعدی و آزاد در دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در رقابت حضوری 48 ساعته به رقابت می پردازند.


وی، فرصت ثبت نام اینترنتی برای شرکت در دومین دوره از مسابقات همراه با ارسال یک رزومه از پنجم تا 15 اسفندماه به آدرس سایت مسابقه به نشانی (IRANGDC.IR) و کسب آخرین اطلاعات از نحوه برگزاری مسابقه را عنوان کرد و گفت:در صورت استقبال زیاد شرکت کنندگان و تعداد زیاد ثبت نام کنندگان بهترین تیم ها برای رقابت در سه بخش مسابقه(لیگ های دو بعدی، سه بعدی و آزاد) بر اساس رزومه ها و شاخص های کارشناسان کمیته فنی و داوران انتخاب می شوند.


به گفته وی، استقرار دبیرخانه دائمی برگزاری مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با مجوز کتبی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک صادر می شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اعلام آمادگی مرکز رشد این دانشگاه به عنوان اولین مرکز رشد دانشگاهی ای برای سرمایه گذاری در ساخت بازی های رایانه ای دانشجویی را خاطرنشان کرد و گفت: این دانشگاه تلاش می کند با برگزاری مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای بر اساس انعقاد تفاهم نامه با بنیاد ملی بازی های رایانه ای فضای مناسبی برای حمایت از بازی سازان جوان دانشجو ایجاد کند و گام های موثر و مثبتی را در راستای تولید بازی های بومی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی بردارد.


دیاری در پایان تصریح کرد: اولین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در سال 91 با عنوان (KASHANGDC2012) و رقابت 32 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور بصورت حضوری طی سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد که استقبال خوب دانشجویان و تلاش قابل تحسین آنها در اولین دوره این مسابقات با توجه به مشخص نبودن ایدها از قبل برای شرکت کنندگان در یک رقابت حضوری سالم ،پرشور و مهیج 48 ساعته آنها و ایجاد یک فضای مناسب در ظهور بروز استعدادهای برتر و پتانسیل های بالقوه از نکات قابل تامل و موثر این مسابقات بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 236089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha