2هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر شهرستان مانه و سملقان تولید شد

رییس اداره امور عشایر شهرستان مانه و سملقان از تولید 2 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر این شهرستان در سال جاری خبر داد.

سید ابولقاسم میرزایی، رییس اداره امور عشایر شهرستان مانه و سملقان با اعلام این خبر به خبرنگار شبستان در بجنورد گفت: سالانه 95 هزار بره پرواری عشایر این شهرستان، هر یک 35 کیلوگرم گوشت تولید می کند که در مجموع حدود 2 هزار تن گوشت می شود.


وی به ارائه تسهیلات کم بهره برای تقویت بنیه مالی عشایر این شهرستان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد و افزود: در سال جاری، پرداخت 10 میلیارد ریال به عشایر این منطقه سبب افزایش وزن بره ها تا 60 کیلوگرم و جلوگیری از فروش بره نارس شد.


میرزایی با اشاره به وجود 135هزار راس دام سبک از نژاد غالب مغانی عشایر این شهرستان افزود: تقویت بنیه مالی عشایر این منطقه برای خرید علوفه و تامین نهاده های دامی سبب افزایش یک هزار و 500 تنی تولید گوشت و 150 هزار کیلوگرمی تولید پشم نیز شده است.


وی به قابلیت های تولیدی و ارائه دیگر محصولات از قبیل صنایع دستی توسط عشایر این شهرستان اشاره کرد و دراین باره خبرداد: عشایر مانه و سملقان آمادگی تامین صنایع دستی مورد نیاز دستگاه های اجرایی استان برای مصارف گوناگون را دارند.


وی همچنین از ثبت نام عشایر برای تحویل زمین کشاورزی خبر داد و افزود: عشایر این شهرستان می توانند با مراجعه به اداره امور عشایر شهرستان برای این منظور اقدام و در صورت تحویل زمین کشاورزی برابر آن از مراتع آنان نیز کاسته خواهد شد.


گفتنی است؛  500 خانوار عشایری در شهرستان مانه و سملقان وجود زندگی می کنند.


پایان پیام/

کد خبر 236078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha