اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل جاده های کارون ۴

استاندار چهارمحال و بختیاری از اختصاص اعتبار 150 میلیارد ریالی به تکمیل پل و جاده های جایگزین سد و نیروگاه کارون۴ خبر داد.

علی اصغر عنابستانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: این میزان اعتبار از محل طرح های مهر ماندگار به این پروژه عظیم اختصاص یافته است.


وی از پیشرفت 83 درصدی مراحل طراحی، ساخت و نصب سازه های پل قوسی کارون 4 خبر داد و افزود: ساخت و تکمیل این پروژه در سه فاز جاده ها و تونل در قسمت جنوبی، جاده ها و تونل در قسمت شمالی و پل قوسی در حال انجام است.


عنابستانی با بیان اینکه با بهره برداری از این پل قوسی، بار ترافیکی محور ارتباطی بروجن- لردگان به ایذه و خوزستان کاهش می یابد، تصریح کرد: عملیات انتقال سازه های این پل از کارخانه ماشین سازی اراک به طور کامل به محل نصب پل انجام شده است.


وی از فعالیت بیش از ۲۰۰ متخصص ایرانی در روند اجرایی نصب این پل خبر داد و اظهار داشت: به دلیل برودت هوای منطقه و بارش برف و باران، تکمیل و بهره برداری از این پل به تاخیر افتاده است.


استاندار با تاکید بر لزوم سرعت بخشی به روند تکمیل این پروژه، گفت: آبگیری سد کارون ۴ قبل از احداث پل و جاده های جایگزین آن، اقتصاد و درآمد بخش زیادی از مردم استان را تحت تاثیر قرار داد.


گفتنی است، پل قوسی سد کارون ۴ در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است.


پایان پیام/

کد خبر 236066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha