فعالیت 6 موسسه قرآنی در بروجن

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن، از توابع چهارمحال و بختیاری، از فعالیت شش موسسه قرآنی در این شهرستان خبر داد.

محمد منصوری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون شش مؤسسه قرآنی، دو خانه قرآن روستایی و هفت خانه قرآن شهری در شهرستان بروجن فعالیت دارند.


وی افزود: مؤسسات قرآنی با توجه به سطح تعریف شده جهت فعالیت، در جهت آموزش قرآن (نهضت قرآن آموزی )، آموزش مفاهیم و تفسیر، حفظ قرآن، دوره های تربیت معلم و آموزشیار قرآنی فعالیت می کنند.


وی تصریح کرد: از آنجایی که این مؤسسات مردمی هستند و در بطن جامعه مشغول به فعالیت هستند، می توانند در از بین بردن بی سوادی قرآنی در جامعه نقش مهمی ایفا کنند.


منصوری با بیان اینکه جهت کاربردی شدن مفاهیم قرآنی در جامعه لازم است فعالیت های قرآنی به سمت، سبک زندگی قرآنی سوق داده شود، اظهار داشت: باید قرآن در بین افراد جامعه نقش اجتماعی داشته و آموزه های قرآنی در زندگی مردم ساری و جاری باشد.


وی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان بروجن از لحاظ سواد قرآنی در جایگاه خوبی قرار دارد ادامه داد: این شهرستان در بخش تربیت مربی قرآن، درسطح روخوانی و روانخوانی به خودکفایی رسیده لیکن آنچه که مهم است کاربردی شدن و نهادینه شدن مفاهیم قرآن در زندگی افراد جامعه است.


منصوری مشکل اصلی مؤسسات قرآنی شهرستان را کمبود اعتبارات دانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه در شهرستان بروجن با توجه به محرومیت منطقه همیشه مشکل کمبود اعتبار و عدم حمایت از طریق خیرین بومی وجود دارد و فعالیت های مؤسسات قرآنی بسته به حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی است.


پایان پیام/

کد خبر 236038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha