اسلام دارای ظرفیت تمدن سازی در سطح جهانی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت:اسلام دارای ظرفیت تمدن سازی در سطح جهانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی معمار منتظرین، استاد حوزه و دانشگاه عصر روز گذشته(18تیر) در سلسله نشست‌های فرصت تاریخی انقلاب اسلامی که در خانه انقلاب اسلامی و فرهنگ اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: به زبان قرانی، فرصتی که در انقلاب اسلامی برای ما پیش آمده، فرصتی بس بزرگ است که باید از هرگونه کفران نعمت دوری کنیم.

 

وی تصریح کرد: روایات اسلامی تاکید می کند بزرگ ترین نعمت الهی نعمت ولایت است که اگر از دست انسان گرفته شود، نعمت واقعی از او گرفته می شود.


وی با بیان اینکه اسلام دارای دو بخش قرآن و عترت است، افزود: اگر یکی از این دو نباشد اسلام محقق نمی شود کما اینکه امروز وهابیت تنها به قرآن بسنده کرده و لذا فقط پوسته ای از اسلام به خود گرفته است.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: رابط بین اسلام و انسان فطرت است و در آیات قرآن بیان شده که این فطرت در وجود تمام انسان ها نهادینه شده است.

 

وی گفت: اسلام با دو عبارت "قرآن" و "عترت" کامل می‌شود و اسلام منهای هر کدام از این عبارات، اسلام وهابیت است.

 

در ادامه امیر حسین بانکی پور فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه واژه " فتا" در چندین جای قرآن و در ارتباط با اشخاصی مانند حضرت ابراهیم (ع) و اصحاب کهف خودنمایی کرده است، تاکید کرد: از این موضوع استفاده کرده و فرصت‌های تاریخی انقلاب را به اختصار " فتا" نامیدیم.


وی با بیان اینکه خداوند در سوره نسا بر محدود بودن فرصت‌های بشری و ملت‌ها تاکید دارد، بیان داشت: در صورتی که دین‌داران نتوانند وظایف خود را به نحو شایسته پیش ببرند، پروردگار گروه دیگری را انتخاب و مقوله " دین" را بر دوش آنها می‌گذارد.


بانکی ادامه داد: اگر نتوانیم از موقعیت‌های پیش آمده درست استفاده کنیم، خداوند شرایط را گرفته و به اهلش می‌سپارد.


وی تاکید کرد: باید بررسی شود از زمان انقلاب اسلامی که خداوند "علم دین" را بر دوش ملت ما قرار داده است تا چه اندازه توانسته‌ایم از این فرصت‌های طلایی استفاده کنیم؟


دکتر بانکی با اشاره به اینکه تاکنون دستاوردهای میهنی انقلاب اسلامی به خوبی بازگو شده، اظهار داشت: اما در مورد خدمت رسانی های اسلامی و دینی کمتر بحث شده است.

 

بانکی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد انحطاط تمدن غرب هستیم، تصریح کرد: بستر دنیا برای ارائه یک تمدن نوین جهانی آماده شده که "انقلاب اسلامی" همان ارائه کننده قدرتمند تمدن اسلامی است.


پایان پیام/

کد خبر 235957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha