نمایشگاه جاذبه های گردشگری لرستان دایر می شود

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جاذبه های گردشگری این استان طی نوروز92 خبرداد.

سید قاسم قربانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان به خبرنگار شبستان گفت: نمایشگاه های صنایع دستی و جاذبه های گردشگری به مناسبت نوروز 92 در همه شهرستان های این استان دایر می شود.


وی افزود: در خرم آباد این نمایشگاه در محل در ورودی قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد دایر خواهد شد.


قربانی اظهار داشت:این مکان نمایشگاه با هدف سهولت دسترسی گردشگران و بازدیدکنندگان از قلعه تاریخی و موزه های مردم شناسی و باستان شناسی فلک الافلاک از نمایشگاه در نظرگرفته شده است.


این مقام مسئول با اشاره به وجود اشیاء تاریخی و مفرغی استان لرستان در قلعه تاریخی فلک الافلاک، عنوان کرد: در طول ایام نوروز 92 اشیاء تاریخی تازه کشف شده این استان نیز به نمایش گذاشته می شود.


قربانی تصریح کرد: در این طرح گچبری های دوره ساسانی که در کاوش های اخیر شهرستان کوهدشت کشف شده است برای بازدید علاقه مندان در موزه قلعه فلک الافلاک به نمایش گذاشته می شود.


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی بی شماری در استان لرستان، بیان کرد: به منظور آشنایی مسافران نوروزی با جاذبه های گردشگری و تاریخی استان لرستان تورهای گردشگری در این استان راه اندازی می شود.
 

وی با بیان اینکه این تورها به صورت یک روزه در ایام نوروز راه اندازی می شود، اذعان داشت: در این تورها گردشگران و مسافران نوروزی به بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی استان اعزام می شوند.


قربانی در ادامه از تهیه بروشورهای از اماکن تاریخی و گردشگر همه شهرستان های استان خبرداد و گفت: در این طرح برای نخستین بار تعداد 10 بروشور از 10 شهرستان استان چاپ شده است.


وی اظهار داشت: معرفی جاذبه های جغرافیایی، تاریخی، باستانی و گردشگری هر شهرستان برای آشنا کردن مسافران نوروزی با جاذبه های گردشگری استان لرستان از مهم ترین اهداف این طرح است.


پایان پیام/

کد خبر 235907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha