حیات و سلامت انسان در گرو حفظ منابع طبیعی است

امام جمعه شهرستان لوشان با بیان اینکه با صرف شعار نمی‌توان انتظار هوای پاک و محیط زیست طبیعی و سرسبز داشت، اظهار کرد: حیات، بهداشت و سلامت و تنفس درست انسان در گرو حفظ و تقویت منابع طبیعی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بابایی، امام جمعه لوشان در مصاحبه با خبرنگار شبستان، با اشاره به اهمیت حفظ و احیای منابع طبیعی در کشور اظهار کرد: امروز با توجه به قطع بی‌رویه درختان و آلوده شدن جو زمینه به وسیله انواع آلاینده‌های صنعتی همه باید نسبت به محیط زیست اطرافمان احساس مسئولیت کنیم.

 

وی ادامه داد: حیات، بهداشت و سلامت و تنفس درست انسان در گرو حفظ و تقویت منابع طبیعی است.
 

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که اگر محیط زیست سالمی داشته باشیم جامعه و مردم سالمی نیز خواهیم داشت، گفت: امیرالمؤمنین امام علی(ع) می فرماید: حاکم باید نسبت به آبادانی حوزه حکومتی خود توجه خاصی داشته باشد و در برابر مالیاتی که از مردم می‌گیرد زمین و محیط زیست آنها را آباد سازد.

 

امام جمعه شهرستان لوشان با بیان اینکه با صرف شعار و معین کردن یک روز یا هفته مشخص در سال نمی‌توان انتظار هوای پاک و محیط زیست طبیعی و سرسبز داشت، افزود: همه انسان‌ها باید توجه و دقت نظری بیشتری به موضوع حفظ محیط زیست داشته باشند چنانکه که در روایات نیز کاشتن یک درخت به منزله احیاء یک انسان دانسته شده است.

 

وی تصریح کرد: امیداورایم مسئولین منابع طبیعی برای سال آتی برنامه‌های اجرایی بهتری را طراحی و اجر کنند تا محیط زیست ما مملو از سرسبزی و زیبایی شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 235905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha