برپایی نمایشگاه‌های بهاره با 1460 غرفه در سراسر گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره با حضور یک هزار و 460 غرفه در سراسر استان خبر داد.

علی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حاشیه افتتاح نمایشگاه بهاره رشت در گفتگو با خبرنگار شبستان، اظهار کرد: نمایشگاه اصلی عرضه مستقیم کالای بهاره شهر رشت با برنامه ریزی 245 غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌ بین المللیاین شهر واقع در 5 کیلومتری جاده تهران دایر است.


وی با بیان اینکه برای نخستین نمایشگاه بهاره در 2 نقطه شهر رشت برگزار شده است، تاکید کرد: دومین نمایشگاه عرضه کالای بهاره با 56 غرفه در سالن وارش واقع در بلوار شهید مدرس، نرسیده به آتش‌نشانی برای بازدیدکنندگان برقرار است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، به ویژگی‌ نمایشگاه‌های بهاره سال جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: حضور صنوف مختلف در کنار یکدیگر برای خرید راحت‌تر مردم و عرضه کالا با قیمت مناسب و پایین‌تر از قیمت بازار از ویژگی‌های نمایشگاه امسال است.


منتظری با بیان اینکه 5 تا 15 درصد تخفیف در برخی از کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بهاره داده می‌شود، تصریح کرد: توزیع کالاهای اساسی مردم مانند برنج، مرغ و گوشت با قیمت مناسب در ایام پایانی سال از دیگر برنامه‌های اصلی برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا است.


وی به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه‌های بهاره اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در روز اول نمایشگاه امسال نویدبخش بازدید گسترده مردم از نمایشگاه‌های شهرستان رشت است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، قیمت مناسب در کنار کیفیت مطلوب را از اصلی‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در همین رابطه سعی شده تا تولید کننده‌ها، شرکت‌های پخش و اصنافی در نمایشگاه دعوت شوند که کالای با کیفیتی را عرضه می‌کنند.

 

توزیع 1200 تن میوه شب عید در گیلان
منتظری از سهمیه ویژه به واحدهای تولیدی ملی و بومی خبر داد و گفت: برای عرضه کالای واحدهای تولید کننده ملی خدمات خوبی در نظر گرفته شده است.


وی همچنین با اشاره به حضور یک هزار و 460 غرفه فروش کالای مورد نیاز مردم در نمایشگاه‌های بهاره سراسر استان، اظهار کرد: این نمایشگاه تا پایان روز (25 اسفند) در سراسر گیلان دایر می‌باشند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، ادامه داد: بعد از پایان نمایشگاه‌های بهاره توزیع میوه شب عید در مراکز مجاز آغاز می‌شود و یک هزار و 200 تن میوه شامل، 500 تن سیب و 700 تن پرتقال در سراسر استان عرضه‌ می‌شوند.

 

فروش فوق‌العاده در 500 فروشگاه زنجیره‌ای و  واحدهای صنفی
منتظری به فروش فوق‌العاده در 500 فروشگاه زنجیره‌ای و بعضی از واحدهای صنفی بزرگ استان اشاره کرد و گفت: هدف از این فروش‌ فوق‌العاده در اختیار قرار دادن کالاها با قیمت مناسب به مردم است.


وی با بیان اینکه از دیگر امتیازات نمایشگاه‌های بهاره امسال، حضور 10 هزار ناظر به دستور استاندار گیلان در سطح استان است، بیان کرد: از این میزان تاکنون، 8 هزار ناظر در دستگاه های مختلف شناسایی شده‌اند و برای آنها کارت صادر شده است.


منتظری، تصریح کرد: این ناظران طی یک ماه پایانی سال تا پایان فروردین ماه سال آینده ضمن همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه‌های بهاره و سطح بازار حضور یافته و حداکثر استفاده را برای مناسب نگهداشتن قیمت کالاها انجام می‌دهند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به اینکه حضور این میزان ناظر در سطح استان و کشور بی‌سابقه بوده است، اذعان کرد: این حرکت جدید با همت همه مسئولان بسیار تاثیرگذار است و باید الگویی برای دیگران باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 235903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha