راه‌اندازی خبرگزاری و رشته بازی‌های رایانه‌ای/ مشکل تراوین حل شد

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از راه اندازی خبرگزاری بازی های رایانه ای و همچنین رشته گیم در دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، «دکتر بهروز مینایی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نشست خبری که صبح امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات در محل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برپا شد، طی سخنانی گفت: عقد تفاهم نامه بین بنیاد ملی بازی های رایانه ای و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده نزدیک به اجرا می رسد و از سویی اجرای این تفاهم نامه به سود عرصه بازی های رایانه ای است. از برکات این تفاهم نامه همه سود می برند و در مسیر صنعت بازی های رایانه ای بخصوص بعد فن آوری و ایجاد نرم افزارهای میانی و سخت افزارها و کارهای پایه ای با کمک سازمان ارتباطات اتفاق قابل توجهی رخ می دهد.


وی با اشاره به حضور بازی آنلاین آسمان دژ در جشنواره بازی های رایانه ای آلمان 2013، تاکید کرد: دو هفته قبل بازی آسمان دژ به عنوان نخستین بازی آنلاین با توجه به نکات فنی جدید و طراحی قابل توجه توانست عنوان نخست جشنواره بازی های آنلاین در کشور آلمان را به دست آورد و این بازی از نگاه کاربران عنوان نخستین بازی آنلاین دنیا را بدست اورد که این افتخار برای ایران است.


مینایی به ترویج بازی سازی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای تفاهم نامه بنیاد ملی بازی های رایانه ای و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که امیدوارم در تفاهم نامه هایی که با وزارت صنعت و معدن داریم بتوانیم کارهای زیرساختی مورد نیاز را برای تولید بازی ها انجام دهیم.


مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره ارائه بازی های رایانه ای در شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: بازی های رایانه ای به عنوان یکی از اطلاعات مهم در شبکه ملی اطلاعات محسوب شده و بخصوص بازی های ایرانی به درستی در اختیار کاربران قرار داده می شود.

 

وی در ادامه از برگزاری سومین جشنواره بازی های رایانه ای در تابستان سال 92 در مصلای امام خمینی خبر داد و گفت: این جشنواره در فضایی بزرگتر از سال گذشته برنامه ریزی شده و در عین حال این رویداد ویترینی برای ارائه بازی های رایانه ای است. هدف از برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای کشف استعدادهای جدید است و بازی سازان جوان در این رویداد فرصت ارائه آثار خود را پیدا می کنند.


مینایی با بیان اینکه به زودی فراخوان سومین جشنواره بازی های رایانه ای اعلام می شود، افزود: در این دوره تلاش ما این است در بخش ملی توجه بیشتری به آثار تولید شده داشته باشیم و شاید این جشنواره در بخش بین الملل کمرنگ تر از دوره دوم برگزار شود.

 

وی در ادامه از راه اندازی خبرگزاری بازی های رایانه ای خبر داد و توضیح داد: امیدوارم این خبرگزاری با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک راه اندازی شود. امیدوارم که با راه اندازی این خبرگزاری در عرصه اطلاع رسانی در زمینه بازی های رایانه ای اتفاقات قابل توجهی رخ دهد.

 

مینایی همچنین از توزیع بازی های رایانه ای ایرانی در اروپا و آمریکا خبر داد و یادآور شد: بازی رایانه ای طلای سیاه در اروپا و آمریکا توزیع شده و این در حالی است که این بازی رایانه ای هنوز در کشورمان توزیع نشده است. همچنین برخی دیگر از بازی های رایانه ای همچون شبان، گرشاسب و سیاره میترا از جمله بازی هایی است که در سطح جهانی توزیع شده اند.

 

وی در ادامه از تهیه سند راهبردی و چشم انداز صنعت گیم تا سال 1404 خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری شورای عالی مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این مهم نهایی شود. همچنین رشته بازی های رایانه ای در دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی شده که 40 دانشجو در این رشته در حال تحصیل هستند. علاوه بر این تعداد، 250 دانشجو نیز در انستیتو بازی های رایانه ای تحصیل کرده و یا در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.


مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: این بنیاد از 15 تیم تولید بازی های رایانه ای که در مرکز رشد بازی های رایانه ای مستقر شده اند حمایت کرده و در عین حال 7 عنوان کتاب جدید و دایره المعارف بازی های رایانه ای در سال 92 نیز از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای منتشر می شود.

 

مینایی از تولید بازی های رایانه ای در گونه ماجراجویی در حوزه بیداری اسلامی خبر داد و یادآور شد: این بازی ها که با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی تولید شده در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران رونمایی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش هایی برای معافیت مالیاتی تولیدکنندگان بازی های رایانه ای انجام شده و امیدوارم با انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت این مهم محقق شود. انجمن ناشران بازی های رایانه ای شکل گرفته و روابط خوبی بین جامعه پخش داخلی و خارجی از طریق این انجمن به وجود آمده است و در عین حال برخی محددودیت های بازی های خارجی از طریق این صنف اعمال می شود.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از حمایت از تولید 32 بازی رایانه ای در سال 91 خبر داد و گفت: این در حالی است که در سال 90 بنیاد ملی بازی های رایانه ای از 22 بازی رایانه ای حمایت کرده بود. در چهار سال اخیر 80 بازی رایانه ای مورد حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار گرفته و حمایت از تولید بازی های رایانه ای به رغم کاهش بودجه افزایش یافته است.


مینایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره بازی تراوین پرسید، گفت: درباره بازی تراوین اشتباهی ایجاد شده بود که رفع شد و بلافاصله هم بازی به حالت اولیه بازگشت؛ این بازی رایانه ای با توجه به تمهید نماینده ای بازی در خارج از کشور ارزبری خارج از کشور نداشت و سود این بازی برای تولید بازی های داخلی اختصاص داده شود. کمیته مصادیق مجرمانه در حوزه پخش بازی های رایانه ای خارجی تشکیل شده و در نهایت رای بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این زمینه ملاک است.

 

 پایان پیام/

کد خبر 235116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha